بیش از ۲۳ هزار گردشگر در کرمان اقامت کردند

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
کد خبر: 84284601
بیش از ۲۳ هزار گردشگر در کرمان اقامت کردند

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از ۲۸ اسفندماه ۹۹ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، تعداد ۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی تحت پوشش این اداره کل اقامت داشتند.

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار نوروز ۱۴۰۰ مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن افزود: گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی در مراکز اقامتی اعم از هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان داشتند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از سوی این اداره کل فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اجازه هیچگونه اقامتی را نداشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، ۸۵ هزار گردشگر از موزه‌ها و اماکن تاریخی و ۲۷۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی این استان بازدید کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم شیوع کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.

فعالی ادامه داد: استان کرمان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی، هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و  حدود هفت هزار اثر شناخته شده است که در سالهای گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha