۲۴ میلیارد تومان وام کرونایی به باشگاه‌های ورزشی استان تهران پرداخت شد

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی (اسفند ماه ۹۸)، بیش از ۲۴ میلیارد تومان وام کرونایی به شاغلان مجموعه‌های ورزشی این استان پرداخت شد.

نصرالله پریچهره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق ستاد ملی کرونا میزان این وام ها به ازای هر فرد ۱۶ میلیون تومان و برای مجموعه بزرگ (از لحاظ پرسنل) این میزان تا ۴۸۰ میلیون تومان متغیر بود.

وی گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر از شاغلان و مجموعه داران (حدود ۵۰۰ مجموعه) که با شیوع کرونا کسب و کار آنها دچار زیان شده بود وام های خود را از سامانه کارآ دریافت کرده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: بازپرداخت این وام ها از ستاد ملی کرونا با سود ۱۲ درصد و با تنفس سه ساله پرداخت شد.

پریچهره در پاسخ به این سوال که با توجه به نارنجی و قرمز شدن شهرستان‌های استان به علت شیوع کرونا نیز آیا در خصوص تعطیلی و یا محدودیت فعالیت آنها تصمیم گیری شده است یا خیر؟ افزود: منتظر تصمیم گیری ستاد کرونا هستیم و تا این لحظه ابلاغیه ای به ما ارسال نشده است.

وی گفت: هرگونه تصمیم گیری در خصوص ممنوعیت فعالیت مجموعه های ورزشی از طریق معاونت وزیر ورزش به استان‌های درگیر کرونا ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه کارآ تا ۱۵ اسفند ماه بوده افزود: هم اینک درخواست های تخصیص وام کرونا از طریق مجموعه داران به این اداره کل ارسال می شود.

هم اینک فعالیت استخر های سرپوشیده  و روباز (با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ظرفیت در سانس)، ورزش های انفرادی، کم برخورد و روباز بلامانع بوده و تنها ورزش پربرخورد، کشتی و رزمی کماکان هیچ فعالیتی ندارند.

استان تهران دارای بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی است.

 کرونا ۲۰۰ میلیارد تومان به ورزش شهرداری تهران خسارت زد

همچنین مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری گفت: با شیوع کرونا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به فعالیت این نهاد وارد شده است.

امیر محسنی درباره چگونگی فعالیت ورزشی این نهاد در شرایط کرونایی گفت: ما تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و فعالیت ورزشی در رشته های مجاز ستاد کرونا بلامانع است.

سازمان ورزش شهرداری بیش از یکهزار و ۱۰۰ مجموعه آبی و چند منظوره و نیز یکهزار و ۲۰۰ ایستگاه شهروندی در سطح بوستانهای پایتخت را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha