حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری ممنوع است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره نزدیک بودن روز طبیعت گفت: حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده استان و تالاب‌ها ممنوع است.

شهرام احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در استان هشت منطقه چهارگانه فعال است که شامل پنج منطقه حفاظت شده، یک اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و یک پارک ملی است، افزود: این مناطق همه ساله با آغاز فصل بهار و روز طبیعت شاهد حضور گردشگران و بازدیدکنندگان است که به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از هرگونه حضور و تجمع گردشگران در مناطق حفاظت شده و تفرجگاه‌های موجود و قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا این ممنوعیت برای دومین سال نیز اجرا می‌شود.

به گفته وی،منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، و پناهگاه حیات وحش شیرستان بازفت و اثر طبیعی ملی لاله واژگون و تالاب‌ها، از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

وی به فصل زادآوری حیات وحش اشاره کرد و گفت: این فصل دارای حساسیت خاص برای اکوسیستم و حیات وحش است. 

احمدی با اشاره به آمادگی نیروهای اجرایی حفاظت محیط‌زیست استان برای جلوگیری از ورود گردشگران به مناطق حفاظت شده، از مردم خواست تا به ا ین مناطق مراجعه نکنند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جز مناطق چهارگانه و شکار ممنوع زیر مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد و علاوه بر آن ذخیره‌گاه جهانی زیست‌کره تنگ صیاد سبزکوه با داشتن یک سوم مساحت استان نیز در استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha