استاندار «تور» روسیه خواستار همکاری گردشگری و صنعتی با ایران شد

مسکو- ایرنا- «ایگور رودنیا» استاندار «تور» (Tver) روسیه در حاشیه بازدید میدانی کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این استان خواستار همکاری با تهران در زمینه های مختلف صنعتی و گردشگری شد.

به گزارش ایرنا، رودنیا که استان تحت مدیریتش در زمینه صنعتی و همچنین گردشگری در کشور روسیه از استان های شاخص به شمار می رود، روز پنجشنبه در حاشیه دیدار کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های اقتصادی این استان، گفت: این استان توانایی ارسال تجهیزاتی را دارد که در اکتشاف میادین نفت و گاز ایران می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

گسترش جهانگردی (بازدید از جاذبه های استان، موزه ها و مراکز فرهنگی) دو کشور، یکی دیگر از پیشنهادهای استاندار تور روسیه بود.

وی تصریح کرد: وجود نقاط مشترک تاریخی و فرهنگی دو ملت باعث گسترش و تقویت همکاری ها خواهد شد.



 
در این دیدار، «گیورکی بووس» رئیس شرکت بین المللی محصولات روشنایی که در چندین کشور شعبه دارد نیز خواستار شعبه ای از واحد تولیدی خود در ایران شد و گفت که چند پروژه آزمایشی با شرکای ایرانی دارد و قصد دارد در سال جاری حجم پروژه ها را چندین برابر در ایران افزایش دهد.

وی اظهار کرد: فناوری های روسیه در عرصه محصولات روشنایی، می توانند مورد استفاده ایران قرار گیرند.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از پیشنهادهای مسوولان استان تور روسیه، پیشنهاد داد که جلسات بیشتری با حضور مسوولان و تجار ایرانی برای برقراری مناسبات صنعتی و گردشگری با استان تور برگزار شود.

وی گفت: این امکان وجود دارد که همکاری بیشتری با استان تور روسیه داشته باشیم و بر همین اساس، توافق کردیم یک استان در ایران با استان تور روسیه «خواهر خوانده» شود.




جلالی اظهار کرد: در این نشست توافق شد که زمینه های سرمایه گذاری و بستری های صادراتی استان تور معرفی و سفر تجار ایرانی و روسی به شکل متقابل فراهم شود.

سفیر ایران ادامه داد: ایران و استان تور می توانند در زمینه تولیدات چوبی؛ کشاورزی و نفت و گاز و صنایع الکتریکی همکاری خوبی با هم داشته باشند. 

وی همچنین در دیدار از یک کارخانه محصولات روشنایی استان تور گفت: محصولات این شرکت در ایران استفاده می شود و توافق کردیم که خط تولید این کارخانه در ایران ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha