۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84273480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 84273480
خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - دیدار ۲۸۴ نفر از موزه های دولتی چهارمحال و بختیاری از ابتدای نوروز تاکنون و برگزاری ۷۶ ساعت آموزش ویژه حوزه گردشگری از جمله اخبار کوتاه استان در چهارمین روز از سال جدید است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مدیرکل این اداره گفت: از ابتدای نوروز سال‌جاری تاکنون ۲۸۴ نفر از موزه‌های دولتی و قلعه‌های این استان دیدار کردند.

مهرداد جوادی افزود: این تعداد گردشگر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توانسته‌اند در موزه‌های دولتی و قلعه‌های این استان حضور پیدا کنند.

به گفته وی، این تعداد ۷۶ نفر از موزه‌ها و مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد، ۳۲ نفر از موزه باستان‌شناسی شهرکرد، ۱۳۲ نفر از کاخ قلعه دزک شهرستان فارسان و ۴۴ نفر از کاخ قلعه دزک شهرستان دیدار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: موزه‌های دولتی و قلعه‌های چهارمحال و بختیاری همزمان با تعطیلات نوروزی فعال و بازدید از آن‌ها به‌ صورت محدود همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

جوادی یادآور شد: علاقه‌مندان برای دیدار از موزه‌های دولتی و قلعه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری می‌توانند با مراجعه به سامانه متمرکز فروش بلیت الکترونیک به نشانی اینترنتی bilit.tafrihati.com تعداد بلیت و ساعت بازدید خود را به‌ صورت غیرحضوری تعیین و انتخاب کنند.

وی بیان داشت: هم‌اکنون موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، قلعه دزک و قلعه جونقان و همچنین موزه باستان‌شناسی شهرکرد از ساعت ۹ تا ۱۹ تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای علاقه‌مندان است.

۷۶ ساعت آموزش در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری برگزار شد
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۷۶ ساعت آموزش مرتبط با بخش‌های مختلف حوزه گردشگری این استان برگزار شد.

فرجام سمیعی تأکید کرد: از این تعداد آموزش ۴۰ ساعت مربوط به برگزاری دوره‌های کوتاه‌ مدت بدون آزمون جامع و ۳۶ ساعت مختص دوره‌های آموزشی توانمندسازی تأسیسات گردشگری بوده است.

وی برگزاری چهار دوره کوتاه ‌مدت دارای مجوز، راه اندازی ۲ تشکل حرفه‌ای و صدور پنج مجوز ویژه مؤسسات برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری را از دیگر برنامه های اجرایی سال گذشته در استان ذکر کرد.

سمیعی تصریح کرد: سال گذشته ۱۲ کارت ویژه راهنمایان گشت در چهارمحال و بختیاری صادر و پنج مجوز کارت راهنما نیز تمدید شده است.

پرونده کلاهبرداری مالی با ترفند آگهی جعلی فروش نهاده‌های دامی کشف شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) چهارمحال و بختیاری از کشف یک پرونده کلاهبرداری مالی با ترفند" آگهی جعلی فروش نهاده‌های دامی و کودهای شیمیایی به قیمت ارزان" در استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پلیس فتا استان، سرهنگ مرتضی عسگری افزود: برخی از سایت‌های فروش نهاده‌های دامی و کودهای شیمیایی و یا آگهی‌های با موضوع فروش این کالاها در فضای مجازی، پس از دریافت وجه از دامداران و کشاورزان از ارسال محصولات خودداری کرده و یا اقدام به ارسال محصولات نامرغوب و بی‌کیفیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی فاقد مجوزهای لازم از مبادی ذی‌ربط هستند، گفت: دامداران و کشاورزان باید دقت داشته باشند، که خریدهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی(آی نماد) و یا نشانگاه‌های اعلامی از طرف ارگان‌های رسمی و معتبر کشور نظیر وزارت جهاد کشاورزی انجام دهند.

عسگری افزود: بیشتر مشتریانی که از سایت‌های فاقد مجوز خرید می‌کنند و یا به آگهی‌های مندرج در سایت‌های فروش آنلاین مراجعه می‌کنند، پس از خرید از کالاهای دریافتی خود ناراضی هستند .

وی به شهروندان توصیه کرد: در خریدهای آنلاین کسب‌وکارهای فاقد مجوز تبلیغات اغواکننده‌ای را به نمایش می‌گذارند که باعث جلب‌ توجه مشتریان و کاربران فضای مجازی می‌شود به همین دلیل کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند  فریب این تبلیغات اغواکننده را نخورند و در هر خرید اینترنتی  به اصالت سایت توجه کنند و اطمینان حاصل نمایند که سایت دارای ای نماد باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha