افزایش تردد در جاده‌های اصفهان، بیشترین سفر در محورهای تهران و شیراز

اصفهان - ایرنا - نگاهی به آمار چند روز اخیر نشان می دهد که تردد خودروها در جاده های استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بیشترین ترددها در محورهای اصفهان - تهران و اصفهان - شیراز بوده است.

به گزارش ایرنا، سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ نیز مانند سال گذشته تحت تاثیر همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفت و مسوولان با تاکید بر پرهیز از سفرهای تفریحی، محدودیت هایی را در شهرستان‌های مختلف با توجه به رنگ بندی هر یک از آنها در نظر گرفتند از جمله اینکه سفر از یا به مناطق قرمز (بسیار پر خطر) و نارنجی (پر خطر) ممنوع است.

در زمان حاضر استان اصفهان در شرایط زرد کرونایی قرار دارد و فقط یک شهرستان آن یعنی گلپایگان در وضعیت نارنجی است هرچند برای شهرستان خوانسار نیز با توجه به نزدیکی آن به گلپایگان و افزایش آمار کرونا، شرایط نارنجی در نظر گرفته می شود.

نگاهی به آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان نشان می دهد که از بیست و پنجم تا بیست و هشتم اسفند ۹۹ معادل چهار میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۷۰ تردد در محورهای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان اصفهان در فاصله زمانی مذکور ۳۱۰ هزار و ۲۷۰ خودرو و تعداد وسیله نقلیه خروجی ۳۴۶ هزار و ۶۲ خودرو بود که این آمار گویای بیشتر بودن خروج خودروها نسبت به ورودی است.

همچنین تعداد وسیله نقلیه ورودی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و تعداد وسیله نقلیه خروجی ۶۵ درصد افزایش یافته است.

روز پنجشنبه بیست و هشتم اسفند نیز یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۲۱۲ تردد خودرو در جاده ها و محورهای استان اصفهان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش دارد.

در این روز تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان اصفهان ۷۵ هزار و ۶۲۳ خودرو و تعداد وسیله نقلیه خروجی ۸۵ هزار و ۱۳۰ خودرو بود که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ و ۷۴ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین ترددها در محورهای اصفهان به تهران و شیراز 

به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، بیشترین تردد خودروها در هفته پایانی سال ۹۹ در محورهای اصفهان به تهران و شیراز و برعکس بوده است.

علیرضا محمدیان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه همه محورهای استان باز است، افزود: در مبادی ورودی شهرها و عوارضی ها نیز ترافیک وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه تردد در جاده های استان در روز جمعه بیست و نهم اسفند نیز عادی بود، تصریح کرد: اما در این نیز آمار تردد افزایش یافت که اعداد آن اعلام می شود.

جانشین پلیس راه اصفهان نیز با بیان اینکه در زمان حاضر مشکل خاصی در جاده های استان برای تردد وجود ندارد، گفت: پلیس راه اصفهان برنامه ریزی های لازم را برای حضور در جاده ها جهت خدمت رسانی به مردم انجام داده است.

سرهنگ اصغر زارع با تاکید بر اینکه لازم است مردم با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند، افزود: نیروهای پلیس راه تامین امنیتی را برای سفرهایی که انجام می شود را انجام می دهند.

جانشین پلیس راه اصفهان در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به ۲ شهرستان گلپایگان و خوانسار در استان ممنوع است و با خودروهای متخلف 

برخورد می شود.

راه اندازی چهار ایستگاه امنیت و سلامت

زارع با اشاره به راه اندازی چهار ایستگاه امنیت و سلامت در محورهای اصلی استان اصفهان، اظهار داشت: این ایستگاه ها در ۲ محور شمالی به سمت کاشان و اصفهان، محور جنوبی به سمت شهرضا و محور شرقی به سمت نایین ایجاد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی در این ایستگاه ها تجمیع شدند و به خدمات رسانی به مردم می پردازند و از طرفی فضای مناسب برای توقف و استراحت رانندگان ایجاد شده است، افزود: تعداد ایستگاه ها امنیت و سلامت به مرور زمان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ افزایش می یابد.

زارع بدون اشاره به آمار، خاطرنشان کرد: میزان تصادف های جاده ای در هفته اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اصفهان افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین تصمیم ها و مصوبه ها ۲ نوع قالب سفر به اصفهان پیش‌بینی شده و مورد قبول است که شامل " سفر از طریق تورهای گردشگری " و " استفاده از خودروی شخصی به شرط رزرو از قبل و ثبت اطلاعات در سامانه مسافریار " می باشد.

هتل ها و اقامتگاه‌ها به هیچ عنوان حق پذیرش مسافر از شهرهای دارای وضعیت قرمز یا نارنجی را ندارند و اقامت مسافران در خانه های استیجاری، پارک ها، کمپ ها و مدارس ممنوع است.

همچنین پلیس فتا با تبلیغ‌کنندگان منازل استیجاری، باغ ویلاها و امثال آن که در فضای مجازی به منظور جذب مسافر به این استان انجام‌ می‌شود، برخورد می‌کند.

استان اصفهان با ۱۱ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه، به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر در مرکز ایران، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر در کشور را دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha