۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84265075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین اتهامات آمریکا به دو شرکت این کشور را بی اساس خواند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین اتهامات آمریکا به دو شرکت بزرگ فناوری چینی شامل «هواوی و زد تی ای» را بی اساس خواند.

به گزارش ایرنا «جائو لی جیان» روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن گفت: تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برای قرار دادن هواوی و "زد تی ای" چین به عنوان تهدیدهای امنیت ملی، بی اساس و غیر منطقی است.

وی افزود: سرکوب شرکت های فناوری پیشرفته چینی توسط ایالات متحده، اصل اقتصاد بازار را که واشنگتن همیشه مدعی آن است کاملاً رد می کند و ریاکاری این کشور را در رقابت به اصطلاح عادلانه آشکار می‌سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن امیدوار است که ایالات متحده بتواند حمله غیر منطقی به شرکت های چینی را متوقف کرده و یک فضای عادلانه، باز، بی طرف و بدون تبعیض را برای آنها به منظور اداره مشاغل خود ایجاد کند.

مخالفت چین با دخالت گروه ۷ در اصلاحات انتخاباتی هنگ کنگ

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با بیانیه مشترک وزیران خارجه گروه ۷ و نماینده سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره تصویب طرح اصلاحات انتخاباتی هنگ کنگ در مجلس چین مخالفت کرد.

جائو گفت: هنگ کنگ یکی از تقسیمات کشوری است و چگونگی طراحی، توسعه و تکمیل نظام انتخاباتی آن کاملا جزو امور داخلی چین است.

این سخنگو توضیح داد: در دوره ۱۵۰ ساله استعمارگری انگلستان در هنگ کنگ، شهروندان آن شهر از حقوق بشر برخوردار نبودند، آن زمان گروه ۷ که این گونه مراقب حقوق بشر هنگ کنگی ها است، کجا بودند؟

جائو لی جیان از طرف های مربوط خواست این واقعیت عینی که ۲۴ سال است حاکمیت هنگ کنگ به چین برگردانده شده است را بپذیرند و دست از دخالت در امور هنگ کنگ و چین بردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha