۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84252435
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: مجاهدت علما و روحانیون عامل بقاء دین الهی است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه زحمات حوزه‌های علمیه، مراجع و روحانیون باعث بقا دین الهی شده است، گفت: روحانیون و علما دینی همانند نور و تابلو برای افراد در راه مانده‌ هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "حبیب الله شعبانی موثقی" روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از روحانیون پیشکسوت همدانی با تاکید بر اهمیت نقش علما و بزرگان در حفظ دین، اظهار داشت: در دوران امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) که نزدیک دوران غیبت بود، در احادیث بسیاری به نقش و اهمیت علما و فقها برای حفظ دین تاکید شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) و تمجید حضرات معصومین از علما، اظهار داشت: اگر در جامعه و دوران غیبت علمای دینی نبودند، هیچ خبری از دین خدا باقی نمی‌ماند.

امام جمعه همدان گفت: امام هادی(ع) از علمایی که برای نجات جامعه از گزند نقشه‌های شیطان برنامه‌ریزی کرده و در برابر فرق و مذاهب حمله کننده به ارکان تشیع، ایستادگی می‌کنند، به صورت ویژه تقدیر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تقدیر از روحانیون حاضر در جلسه، مطرح کرد: اگر این زحمات شما و دیگر علما و روحانیون در امر تبلیغ و فعالیت و سفر از روستایی به روستای دیگر نبود، امروز این حدیث حضرت محقق می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر مجموعه‌های فعال کشور و نقش‌آفرین در تمامی عرصه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به شیوع کرونا در کشور یادآور شد: روحانیون و طلاب علوم دینی بسیار فعالانه در کنار سایر اقشار و مسوولان، رسالت دینی و اخلاقی خود را انجام داد و انتظار می‌رود این همت و روحیه جهادی و انقلابی بر حسب ضرورت تداوم یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه فعالیت علما در دوران غیبت دارای فضیلت بالایی در نزد خداوند است، اظهار داشت: ما وظیفه خود می‌دانیم که با حضور در منزل تک تک روحانیون و بزرگان همدان از آنها تقدیر کنیم اما به دلیل تعداد زیاد عزیزان و کم بودن فرصت، مقرر شد تا در جلسه‌ای، از زحمات و فعالیت‌های شما عزیزان تقدیر به عمل آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha