جایگاه دکتر امیلیا عبدالهی در ذهن مردم ایلام ماندگار است

ایلام - ایرنا - سرپرست استانداری ایلام گفت: دکتر امیلیا عبدالهی پزشکی غیرایرانی است که در اوج محرومیت و وضعیت جنگی، حضور در ایلام را به رفاه و آسایش در کشور خود ترجیح داد و برای همیشه در نام و یاد مردم استان ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در آیین تکریم و تجلیل از دکتر امیلیا عبدالهی پزشک متعهد دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دکتر عبدالهی در زمانی که شاید بسیاری از نخبگان و پزشکان ایرانی از کشور خارج می شدند، در اوج جنگ و دفاع مقدس به مداوای بیماران و خدمت به مادران این استان همت گمارد.

وی افزود: دکتر عبدالهی زمان جنگ تحمیلی در استان جنگ زده ایلام با وجود اینکه تعهد خدمت نداشت، اما حاضر و این منطقه جنگی را رها نکرد، این اقدام ماندگار و ارزشمند وی در اذهان مردم این استان تا همیشه ماندگار است.

سرپرست استانداری ایلام با تقدیر از حرکت بنیاد ملی نخبگان در تکریم دکتر عبدالهی یادآور شد: اقدام بنیاد ملی نخبگان هوشمندانه و ارزشمند است و این حرکت باید به یک الگو برای تکریم سایر نخبگان استان ایلام در زمینه های مختلف تبدیل شود.

نوذری تاکید کرد: نخبگان اثرگذارترین افراد هر جامعه ای هستند که باعث تولید قدرت و ثروت می شوند و ایده پردازان اصلی رفع یا کاهش مشکلات و معضلات جامعه محسوب می شوند.

امیلیا عبدالهی یک چهره شاخص پزشکی و کارآفرینی در استان ایلام است

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این مراسم گفت: مردم استان به ویژه مادران این دیار قدردان زحمات دکتر امیلیا عبدالهی هستند که در اوج جنگ تحمیلی به جای بازگشت به کشور خود، حضور در ایلام را انتخاب کرد و در آن زمان وجودش مایه دلگرمی و مباهات برای مردم استان بود.

سرهنگ قدرت الله کریمیان افزود: جنگ تحمیلی فرصتی مناسب بود که سره از ناسره تشخیص داده شوند و یکی از این افراد سره و خالص که خلوص عمل و انسان دوستی اش در زمان جنگ تحمیلی عیان شد، دکتر عبدالهی بود.

وی یادآور شد: دکتر عبدالهی از همان ابتدای جنگ تا انتهای آن و سپس دوران بازسازی و تاکنون خدمت به مردم استان ایلام را رها نکرده و یک چهره شاخص و شناخته شده در زمینه فعالیت های پزشکی است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: همچنین یکی دیگر از خصیصه های بارز وی کارآفرینی و اشتغالزایی برای افراد جویای کار استان بود که با راه اندازی بیمارستان تخصصی کوثر زمینه اشتغال پزشکان، کادر درمان و تعدادی دیگر از بیکاران استان را فراهم آورد.

کریمیان تاکید کرد: دکتر امیلیا عبدالهی در عمل نشان داد که در روزهای سخت و بحرانی مردم استان ایلام را تنها نگذاشته است و همواره خود را جزئی از پیکره این استان و مردمش می داند و از تخصص و تجربه پزشکی و علمی خود برای خدمت به مردم استان ایلام به خصوص قشر زنان این منطقه بهره گرفته است.

امیلیا عبدالهی مادر نیمی از فرزندان ایلام است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم گفت: باید دکتر امیلیا عبدالهی را مادر استان ایلام دانست چرا که بیشتر فرزندان این استان توسط دکتر عبدالهی پا به عرصه حیات و زندگی گذاشته اند.

دکتر محمد کریمیان افزود: دکتر عبدالهی با آنکه تخصص پزشکی را در کشور خود اخذ کرد، اما برای خدمات رسانی به مردم استان ایلام بازگشت و در استان منشا خدمات بزرگ پزشکی و اشتغالزایی شده است.

به گزارش ایرنا، این آیین با همت بنیاد ملی نخبگان استان ایلام و با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرکل الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور، جمعی از پزشکان پیشکسوت و کهنه کار استان و خانواده دکتر امیلیا عبدالهی برگزار شد.

امیلیا عبدالهی در سال ۱۹۴۴ میلادی در کشور فیلیپین به دنیا آمد و سال ۱۳۵۶ طی فراخوان رژیم پهلوی از حضور پزشکان سایر ملل در ایران، به ایران آمد و محل خدمت وی استان ایلام انتخاب شد.

وی از سال ۱۳۵۶ تاکنون در استان ایلام در رشته زنان و زایمان و جراحی زنان مشغول به فعالیت است و اولین زایشگاه تخصصی و سپس بیمارستان خصوصی استان را راه اندازی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha