۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبر: 84242594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محکومیت اعضای سابق داعش در آلمان

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبر: 84242594
محکومیت اعضای سابق داعش در آلمان

تهران- ایرنا- دادگاهی در آلمان یک عضوگیر گروه تروریستی داعش و چند عضو سابق این گروه را به چهار تا ۱۰ سال زندان محکوم‌ کرد.

به گزارش ایرنا، شماری از شهروندان آلمانی که طی چندین سال به نفع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق فعالیت می کردند، به زندان محکوم شدند. به نوشته خبرگزاری. پ.آ. آلمان، دادگاه عالی شهر تسله واقع در ایالت نیدرزاکسن آلمان امروز (چهارشنبه) یک شهروند ۳۷ ساله عراقی الاصل را به جرم حمایت و عضو گیری برای گروه تروریستی داعش در این کشور به ۱۰ سال و نیم زندان محکوم کرد.

بر این اساس قضات دادگاه متقاعد شده اند که این فرد با فعالیت های خود در جامعه و شبکه مجازی افراد را به پیوستن به شبه نظامیان تروریستی داعش فرامی خوانده و پس از تاثیرگذاری بر شماری از جوانان به ویژه در منطقه روهر و نیدرزاکسن، آنها را به مناطق نبرد داعش فرستاده است. دادگاه همچنین سه متهم دیگر را که در همدستی و معاونت در جرائم این فرد مقصر شناخته شدند، به چهار تا هشت سال زندان محکوم کرد.

یکی از این افراد یک آلمانی با اصالت صربستانی است که طی از آپارتمان خود در دورتموند به عنوان محل گردهمایی و سخنرانی استفاده کرده و یکی دیگر از اعضای مرتبط با داعش به نام «انیس عامری» را به طور موقت در آنجا اسکان داده است. در حمله عامری در سال ۲۰۱۶میلادی به یک بازارچه کریسمس در برلین ۱۲ نفر کشته شدند.

انیس عامری که نقش اصلی را در اجرای عملیات تروریستی بازارچه کریسمس برلین برعهده داشت تونسی بود و در زمان این حمله ۲۴ سال سن داشت. او با این‌که برای پلیس آلمان فرد شناخته شده‌ای بود توانسته بود با ۱۴ نام جعلی در آلمان تردد کند. روز حمله، عامری کامیونی را دزدید و پس از کشتن راننده، آن را در برلین به سمت جمعیت حاضر در یک بازارچه کریسمس راند و مردم را زیر گرفت. در جریان این حمله علاوه بر ۱۲ نفر کشته حدود ۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

در این پرونده دادرسی، دادگاه به جرائم شمار دیگری از اعضای سابق داعش رسیدگی کرد. یکی از آنها مردی اهل دویسبورگ بود که به ۶ سال و نیم زندان محکوم شد. همچنین دو نفر از افراد تازه استخدام شده که اقدام به بمبگذاری های در عراق کرده و موجب مرگ دهها نفر شده اند در این دادگاه محاکمه شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha