۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84235060
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مقاومت در دوره انتخابات، مقابل دشمن هوشیار باشند

تهران – ایرنا- نویسنده فلسطینی روز جمعه در یادداشتی به موضوع انتخابات فلسطین پرداخت و نوشت: نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری، قدس و کرانه باختری می‌بایست آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنند، برنامه و طرح‌ها خود را متوقف نکرده و دست از آموزش و آماده سازی، تجهیز، حمله و رزمایش بر ندارند.

به گزارش ایرنا، "مصطفی یوسف اللداوی" در یادداشتی که در رسانه‌های فلسطینی منتشر شد، آورده است:انتخابات فلسطین بهترین زمان برای اسرائیلی‌هاست، به طوری که دوران استراحت، تفریح، آرامش، ثبات، اطمینان و آرامش خاطر آنان است.

نویسنده فلسطینی اظهار کرد: در این فصل، اسرائیلی‌ها سلاح خود را کنار می‌گذارند، آن را تعمیر و از فشنگ خالی می‌کنند، نظامیان آنها می‌توانند مرخصی بگیرند و بسیاری از آن‌ها به خانه‌های خود باز می‌گردند و شرایط اضطراری در ارتش این رژیم کاهش یافته و آمادگی آن فروکش می‌کند.

وی نوشت: در این فصل، هشدار اسرائیلی‌ها نیز کاهش یافته، آنان مشغول طرح‌ها و برنامه‌های خودشان می‌شوند، در سطح داخلی و خارجی فعال می‌شوند و دیدار مسؤولان اسرائیلی و رهبران جهان شدت می‌گیرد، آنها در فعالیت‌های مختلف شرکت می‌کنند و با استفاده از این مشغله فلسطینی‌ها،اراضی بیشتری از خاک ما را مصادره کرده، شهرک‌های جدیدی می‌سازند، شهرک‌های قدیمی خود را توسعه می‌دهند، یورش و بازداشت فلسطینی‌ها شدت می‌گیرد و فعالیت‌های تبلیغاتی و برنامه‌های انتخاباتی فلسطینی‌ها را پیگیری و رصد می‌کنند.

اللداوی افزود: در این دوره، اسرائیل مبادرت به رزمایش نظامی‌ و آموزش‌های رزمی می‌کند، بدون این که نگران هیچ حادثه‌ای باشد، واحدهای نظامی خود را از منطقه‌ای به منطقه دیگر می‌برد و این مسأله، شرایط راحتی را برای آنان ایجاد کرده که حتی شیوع ویروس کرونا و موارد مشابه آن برای آنان فراهم نکرده است، چرا که در دوران کرونا نیز آنها بسیار محتاط و هوشیار بودند و ارتش آنان آماده بوده، طرح و نقشه‌های آنان فراهم و دستان آنان بر روی ماشه قرار داشته است.

وی نوشت: در فصل انتخابات فلسطین، عملیات گروه‌های مقاومت کاهش یافته، بسیج نیروها، آماده سازی و آموزش آنها متوقف شده و فلسطینی‌ها مشغول انتخابات می‌شوند و از درگیری با دشمن به درگیری با خود در انتخابات روی می‌آورند و در طول مبارزات انتخاباتی همدیگر را آماج اتهامات و سخنان بیهوده قرار می‌دهند. هر کسی به دنبال عرض اندام است و می‌خواهد دیگری را بکوبد، فضایل خود و عیب‌های طرف مقابل را برملا و خود را تطهیر کند و وجهه دیگران را خدشه دار نماید، درست همان چیزی که باب میل اسرائیلی‌ها است و آنها را خوشحال می‌کند و در راستای منافع آنهاست.

وی ادامه داد: دوره انتخابات فلسطین، فرصت مناسبی برای دشمن اسرائیلی است تا کسب اطلاعات کرده، شخصیت‌های فلسطینی را شناسایی کند، اطلاعات را تحلیل کرده و از زوایای پنهان گروه‌ها و احزاب فلسطینی اطلاع یابد و اطلاعات و خود را به روز کند، وابستگی تشکیلاتی افراد و میزان وفاداری آنان را بداند. بهترین فرصت برای تخریب و ضربه زدن، نفوذ و جاسوسی است که این کار از طریق مشارکت در لیست اسامی نمایندگان و ارائه برنامه نامزدها صورت می‌گیرد.

اللداوی اضافه کرد: گروه‌های فلسطینی برای به دست آوردن رای و  کسب حامی در حال رقابت هستند، و آسان‌ترین مرحله برای دشمن اسرائیلی همین مرحله حساس است تا از طریق سازوکار و ابزارهای خود در فلسطین و کشورهای عربی برای دخالت در این انتخابات اقدام کند. از نفوذ و مزدوران خود بهره ببرد، زیرا تل‌آویو از برگزاری این انتخابات، اهدافی را دنبال می‌کند.

وی نوشت: مدت کارزار و برگزاری انتخابات فلسطینی‌ها طولانی است به طوری که از نیمه ماه ژانویه (۲۶دی ماه)که در آن "محمود عباس" سه فرمان برای برگزاری انتخابات قانوگذاری، انتخابات تعیین ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی را صادر می‌کند، شروع و نه تنها تا ۳۱ ماه آگوست (۹شهریور) ادامه می‌یابد بلکه تا چندماه دیگر نیز به طول می‌انجامد که در آن فلسطینی‌ها مشغول تشکیل دولت جدید و شروع به کار مجلس قانون گذاری، پارلمان و مجلس ملی هستند.

وی ادامه داد: در همین زمان است که اسرائیل آسوده خاطر می‌شود که گروه‌های مقاومت فلسطینی در این دوره منفعل هستند و عملیات نظامی آنان متوقف شده است، این مسأله فرصت بیشتری به اسرائیل می‌دهد تا طرح‌ها و نقشه‌های خود را پیاده کند.

وی گفت: اسرائیلی‌ها حتی از ترس گروه‌های فلسطینی که مبادا انجام عملیات نظامی علیه اسرائیل، انتخابات فلسطین را به تعطیلی بکشاند، یا موجب تعویق یا ابطال آن شود نیز استفاده می‌کنند و همین دلیل موجب می شود تفنگ‌ها از شلیک باز ایستند و سلاح‌ها در پادگان‌ها خاک بخورد.

وی افزود: این حقیقت تلخی است که شاهد آن هستیم و واقعیتی است که به خاطر انتخابات در آن به سر می‌بریم، فصلی که مقاومت را به تعطیلی کشانده و به آن آسیب می‌زند. عملیات آن را به تعویق می‌اندازد و اعتبار انتخابات تحت اشغال [صهیونیست‌ها] را رد می‌کند و صحت نظر کسانی را تأیید می‌کند که مقاومت را بر انتخابات ارجحیت و  اولویت می‌دهند.

اللدوای نوشت: در تاریخ ملت‌ها، ملتی را سراغ نداریم که در حالی که کشورش اشغال و حقوق آن غصب شده، حاکمیت آن زیر پا گذاشته شده است و فرزندان آن در زندان‌های صهیونیست‌ها قرار دارند، از سوی دوست و دشمن محاصره شده، توسط ابرقدرت‌ها تحریم و زیر فشار حامیان خود قرار گرفته، برادران و دوستان از آن فاصله گرفته‌اند، همان‌هایی که به دشمن یاری رسانده‌ و با فلسطینی‌ها دشمنی کرده‌اند، اسرائیل را به رسمیت شناخته و مردم فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند و روابط خود را با تل‌آویو عادی سازی کرده، اما با فلسطینی‌ها قطع رابطه کرده‌اند، در این شرایط دست به برگزاری انتخابات بزند.

نویسنده فلسطینی اضافه کرد: نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری، قدس و کرانه باختری می بایست آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنند، برنامه و طرح‌ها خود را متوقف نکرده و دست از آموزش و آماده سازی، تجهیز، حمله و رزمایش بر ندارند، دشمن و ارتش آن را راحت و آسوده نگذارند و به عملیات مقاومت خود در تمام زمینه‌ها و در میدان جنگ ادامه دهند، تا دشمن و ارتش اسرائیلی از این مرحله به سود خود بهره‌برداری نکند، بلکه توجه دشمن را منحرف کنند، تلاش آنان را هدر دهند، ارتش آنان را خسته و نگران کنند و نقشه‌های آنان را به شکست بکشانند.

اللدوای در پایان نوشت:من مخالف انتخابات فلسطین نیستم، هرچند که بر این باورم که این انتخابات در سایه اشغالگری بی فایده است، هرچند با شفافیت و براساس قوانین ملی فلسطین برگزار شود، اما می‌ترسم که این انتخابات ما فلسطینی‌ها را از کار واجب منحرف کند و موجب شود که به جای واقعیت، درگیر سراب انتخابات شویم، سلاح خود را کنار بگذاریم، خاک و آینده خود را از دست بدهیم و روزی فرا برسد که در آن، دشمن خوشحال و شاد و ما اندوهگین و سرافکنده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha