لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و روسیه تصویب شد

تهران- ایرنا- نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ۱۹۵ رای موافق، یک رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۲۲۰ نماینده حاضر با لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و ۲۱ ماده است که تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده شده است.

همچنین بر اساس تبصره این ماده رعایت اصول هفتاد و هفتم(۷۷)، یکصد و بیست و پنجم(۱۲۵) و یکصد و سی و نهم(۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

 امروز نمایندگان همچنین لایحه سند الحاقی(پروتکل) اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه برای معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی با ۱۸۷ رای موافق، یک رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۲۳ نماینده حاضر به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده سند الحاقی(پروتکل) اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی مشتمل بر یک مقدمه و سیزده ماده است که تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

 رعایت اصول هفتاد و هفتم(۷۷)، یکصد و بیست و پنجم(۱۲۵) و یکصد و سی و نهم(۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha