۱۴ طرح راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام دهه فجر بهره برداری می‌شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۴ پروژه این اداره کل به بهره برداری خواهد رسید.

نورالله دلخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل اقدامات انجام شده در بخش‌های نگهداری راه، روکش آسفالت، رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی راه‌ها و همچنین تعمیرات و احداث پل های واقع در راه های استان انجام شده است.

وی افزود:  این پروژه ها در سطح شهرستان های دهلران، آبدانان، ملکشاهی، ایوان، چوار و ایلام با ۷۰۵ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات استانی و ملی احداث شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به پروژه های در دست اجرای این اداره کل یادآور شد: عملیات ساخت و بهسازی ۵۲ پروژه راه روستایی در این استان در دست اجراست که با بهره‌برداری از آنها وضعیت راه‌های روستایی بهبود می‌یابد.

دلخواه با بیان اینکه امسال ۷۸ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف این استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده است، گفت: امیدواریم تعهد این سازمان در استان در این طرح تا پایان سال مالی ۹۹ محقق شود.

وی به نهضت آسفالت و لکه‌گیری در سطح راه‌های استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: محدودیت اعتبارات، امکان اصلاح و روکش آسفالت تمامی راه‌های استان را نمی‌دهد و از همین رو محورهای پرتردد که مشکل بیشتری دارند در اولویت هستند.​

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به بهسازی راه‌های استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان آسفالت رگلاژی و لکه‌گیری هندسی(روکش) شده است.

دلخواه با اشاره به اقدامات این اداره کل طی چند سال گذشته، گفت: ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی ایلام از اولویت‌های کاری دولت است بطوریکه طی ۳۰ ماه گذشته سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در حوزه راهداری ایلام هزینه شده است.

وی تاکید کرد: اجرای عملیات روکش آسفالت در راه‌های اصلی و فرعی بطور جدی در این مدت دنبال و با صرف اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، ۳۶۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه در ۲.۵ سال گذشته ۶۳ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در جاده‌های ارتباطی استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال نصب شده است، گفت: ۵۸۰ دستگاه پل نیز در این مدت با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شده است.

وی از ایمن‌سازی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاضی استان شامل خط‌کشی، نصب علائم راهنمایی و تابلو در بازه زمانی ۳۰ ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این برنامه هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومترمربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha