۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84199169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل راهداری: ۲ هزار و ۴۲۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام خط‌کشی شد

ایلام- ایرنا- ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون خط‌کشی کل حوزه استحفاظی استان به میزان ۲ هزار و ۴۲۰ کیلومتر اعم از بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی انجام شده است.

نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود.

وی از نصب هفت هزار و ۸۰۴ عدد انواع علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی ایلام طی سال جاری خبر داد و افزود: علائم نصب شده این مدت شامل تابلوهای ایمنی، اخباری، انتظامی و مسیرنما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همچنین همکاران این اداره کل در اداره ایمنی و حریم راه علاوه‌ بر خط کشی محورها و نصب علائم ایمنی اقدام به رفع ۵۳ نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان کرده است.

دلخواه اجرای ۸۰ کیلومتر ایمن سازی راه، ۹۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، تعمیر و مرمت ۱۸۵ دستگاه چراغ روشنایی و چشمک زن را از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های استان در سالجاری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha