دهه‌فجر ۲۳۸ طرح برای کرمانشاهیان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه گفت: ۲۳۸ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجر روز شنبه در نشست خبری بیان داشت: ‌این طرح ها نویدبخش ایجاد هزار و ۷۵۷ فرصت شغلی خواهد بود.

وی مجموع طرح های اقتصادی را ۱۶۵ طرح با اعتبار ۲ هزار و سه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یکی از این طرح های افتتاحی کارخانه اسید سیتریک با هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رنجبر همچنین ۲۸ طرح را شامل طرح های احیا شده اعلام کرد و ادامه داد: افتتاح و کلنگ زنی ۶۰  طرح عمرانی نیز با اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومان خواهیم داشت که گازرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت ۷۳۱ خانوار روستایی و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و نیز گازرسانی به ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار یک میلیارد تومان از جمله این طرح ها خواهد بود.

فرماندار کرمانشاه، همچنین از برنامه کلنگ زنی ۱۳ طرح با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت:‌ این طرح ها ۶۲۱ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

او در بخش دیگری از گزارش خود اشاره ای نیز به سهمیه ایجاد اشتغال در شهرستان کرمانشاه برای سال ۹۹ داشت و افزود: سهمیه امسال ما ۱۷ هزار و ۹۲۱ نفر بوده که توانسته ایم تاکنون ۹۴ درصد این سهمیه ابلاغی را محقق کنیم.

رنجبر توضیح داد:‌ برای این افراد اشتغال خالص با ثبت کد ملی در سامانه رصد ایجاد شده است.

طرح دستمزد یارانه ای دیگر موضوعی بود که فرماندار کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت: مطابق این طرح ۵۱۳ نفر در کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی مشغول به کار شده اند.

رنجبر همچنین از اشتغالزایی  ۴۵ نفر در طرح مشوق های بیمه ای خبر داد و افزود: مطابق این طرح دولت برای اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی تا ۲۳ درصد حق بیمه را به کارفرما پرداخت می کند.

این مقام مسوول، همچنین اشاره ای نیز به پرونده های حمایتی کرونا به منظور تثبیت شغل کرد و بیان داشت: تاکنون به ۱۲ هزار و ۸۲۰ پرونده، ۱۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای تثبیت شغلی ۱۵ هزار و ۹۴۷ نفر پرداخت شده است.

رنجبر در ادامه گزارشی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستاییان و عشایر شهرستان ارایه داد و گفت:‌ به ۲۱۱ طرح، ۱۱۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او تاکید کرد که این طرح ها کمترین انحراف را داشته اند، رنجبر همچنین از پرداخت ۴۲ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان  تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده ماهیدشت و کوزران در قالب ۱۸۸ طرح و استغالزایی ۳۱۷ نفر خبر داد.

وی مجموع اشتغال ایجاد طرح های مناطق روستایی و عشایری را هزار و ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ بهزیستی در قالب ۳۶۱ پرونده بوده است.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها