۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84203768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین ۲۰۵ سند همکاری با کشورهای عضو «کمربند و جاده» امضا کرد

تهران- ایرنا- وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: این کشور تاکنون ۲۰۵ سند همکاری با ۱۷۱ کشور و سازمان بین المللی در چارچوب طرح «یک کمربند - یک جاده»  امضا کرده است.

به گزارش ایرنا از شینهوا، «چو شی جیائو» معاون وزیر بازرگانی چین روز شنبه اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰، چین و سایر کشورهای عضو در کنار یکدیگر در پیشبرد ساخت مشترک «یک کمربند  یک جاده»  به پیشرفت های جدید دست یافته اند.

وی ادامه داد: در این میان، در سال ۲۰۲۰، کل حجم تجارت چین با کشورهای مسیر کمربند و جاده به ۱.۳۵ تریلیون دلار آمریکا رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه سال پیش از ان (۲۰۱۹ میلادی) ۰.۷ درصدا فزایش داشته است.

این مقام چینی تصریح کرد: تجارت چین با کشورهای عضو یک کمربند یک جاده، ۲۹.۱ درصد از کل تجارت خارجی چین را در سال ۲۰۲۰ تشکیل داده است.  

چو اظهار کرد: در ۷ سال گذشته،  چین به اتفاق کشورهای عضو یک جاده - یک کمربند، همکاری اقتصادی و تجاری را پیوسته تعمیق داده، سطح آزادسازی و تسهیلات تجاری و سرمایه گذاری را ارتقاء داده و به درهای باز با سطح بالاتر و ایجاد اوضاع جدید اقتصادی در جهان یاری کرده است.

وی اظهار کرد که کشورش ضمن تقویت چرخه گردش اقتصادی در داخل کشور، به اجرای درهای باز در سطح گسترده تر و با کیفیت بالاتری خواهد پرداخت.

طرح راه ابریشم جدید یا طرح «یک جاده - یک کمربند» یک طرح سرمایه‌گذاری و توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است که توسط «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در سال ۲۰۱۳ ارائه شده‌ است.

پشتوانه این طرح قدرت صنعتی اقتصاد چین و توان سرمایه‌گذاری آن است. این طرح می‌تواند به همراه قدرت نظامی چین، پکن را به سوی قدرت برتر در اقتصاد جهانی رهنمون کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha