۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳:۰۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85481558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی: باید به حکومت نتانیاهو پایان داد

تهران-ایرنا- «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ما باید به دولت نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

به گزارش ایرنا، لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که این دولت را ترک کنند.

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و دولت جدید اسرائیل تشکیل خواهد شد.

لاپید با گریز به معافیت سربازی نرفتن فرقه «حریدی‌ها» در اسرائیل بر لزوم اعزام این گروه به سربازی تأکید کرد و گفت: آن‌ها به ما می‌گویند که ما از اسرائیل می‌رویم، ولی به خدمت سربازی نمی‌رویم؛ در حالی‌که فرزندان ما در جنگ کشته می‌شوند.

سخنان لاپید ساعتی پس از آن ضرب الاجل گانتس به نتانیاهو و بالاگرفتن اختلافات مقامات رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارایه کند.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی افزود که وی به دنبال حفظ دولت اسرائیل است، آما نه به قیمت این که اهداف جنگ در غزه محقق نشود.

نتانیاهو نیز شنبه شب به تهدید و شروط گانتس واکنش نشان داد و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد: موضع نخست وزیر در مورد این سه مسأله کاملاً واضح است: او مصمم به نابودی گردان‌های حماس است و مخالف ورود تشکیلات خودگردان به غزه است و کشور فلسطین در صورتی تشکیل شود قطعاً دولتی تروریستی خواهد بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha