لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، یکشنبه به شورای شهر ارائه می‌شود

تهران-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرتهران اعلام کرد: شهردار تهران در جلسه بعدی شورای شهر که روز یکشنبه هفته آتی برگزار می‌شود، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به شورا ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه پس از پایان دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست شورای شهر در روز یکشنبه ابتدا جلسه هم اندیشی اولیه برگزار می‌شود و سپس رسیدگی به لایحه بودجه  در دستور کار قرار می گیرد.
وی، با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از سفیران هوای پاک، گفت : در این آیین نسبت به عدم تحقق بودجه حمل و نقل عمومی اعتراض و  پیشنهادی مطرح کردم مبنی بر اینکه کمپین مبارزه با عدم پرداخت بودجه حمل و نقل عمومی در کشور آغاز شود.

هاشمی گفت: حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها به دلیل آلودگی هوا  در کلان شهرها همچون کالای اساسی است.

وی با اشاره به روند جلسه امروز شورای شهر ادامه داد: امروز پرونده باغات بررسی و دو مصوبه کمیسیون نامگذاری نیز بررسی و تصویب شد.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که بررسی پرونده‌های باغ‌ها در صحن شورای شهر گاهی چالش برانگیز می شود، گفت: مسأله باغات، مسأله بسیار حساسی است و اختلاف نظر میان اعضای شورای شهر دراین باره وجود دارد.

وی افزود: این اختلاف نظر در مورد پرونده‌هایی است که در سال‌های گذشته باغ تشخیص داده شده یا باغ تشخیص داده نشده است و دوباره به کمیسیون ماده هفت ارجاع می شوند.

هاشمی با بیان اینکه برخی از اعضای شورا این موضوع را غیر قانونی می دانند، گفت: این اعضا معتقدند که باید همان مصوبه قدیم مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اختلاف نظر اصلی میان کمیسیون های معماری و شهرسازی و محیط زیست است.

هاشمی افزود: برای اینکه جزییات اختلاف بیشتر بررسی شود، جلسه هم اندیشی برگزار و رای گیری خواهد شد و بر اساس آن در صحن رای نهایی گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha