استاندار: نیاز برق برای برنامه های توسعه‌ای کرمان تامین شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی این استان گفت: برنامه ها و طرح های توسعه ای زیادی بویژه در حوزه معادن جنوب داریم که نیاز به تامین برق برای اجرای آنها است.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های صنعت برق کشور در استان های کرمان و یزد در سی و هفتمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران افزود: بیشترین مصرف برق در استان کرمان با ۴۱ درصد مربوط به مصرف صنعتی است که در حوزه مدیریت مصرف برق کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده و یا برنامه‌ریزی لازم،  کار به خوبی در حال مدیریت است.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد صنایع جنبی در حوزه معادن استان، بشدت نیاز به افزایش تولید برق داریم و از وزیر نیرو می خواهیم که در بحث اعتبارات و پیمانکاری دستورات لازم را صادر کنند.

استاندار کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۹.۷ درصد از روستاهای بالای ۱۰ خانوار برقدار شده اند که از ۱۴۶ روستا در سال ۵۷، به پنج هزار و ۲۰۷ روستای برقدار رسیدیم که بخش قابل توجهی از آن در این دولت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه بخش های گردشگری و کشاورزی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم که برق پایدار برای روستاها باید تامین شود.

زینی وند تاکید کرد: قرار گرفتن استان کرمان در ذوزنقه تابش خورشیدی و مرکز تبادل انرژی جنوب شرق کشور،  ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه برق را فراهم کرده که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با تلاش دست اندرکاران در تولید برق استان کرمان خود کفا بشویم و حتی صارد کننده برق به استان های دیگر نیز باشیم.

در سی و هفتمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران طرح های حوزه برق کرمان با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان توسط استاندار کرمان و با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha