استاندار کرمان: آب و برق هیچ مشترک خانگی نباید قطع شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه تامین آب، برق و گاز منازل اولویت نخست است ،گفت: آب و برق هیچ مشترک خانگی نباید قطع شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: مصرف واحدهای صنعتی نیز اولویت بندی شوند زیرا باید کالاهای استراتژیک برای کشور تولید تامین شود.

وی اظهار داشت: رسانه ها و حوزه اطلاع رسانی روابط عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب شورای اطلاع رسانی نشست تبلیغاتی مبنی بر صرفه جویی راه اندازی کنند که در صورت صرفه جویی نکردن شاید طی بهمن ماه قطعی داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: دفاتر دولتی طی هماهنگی با شرکت توزیع برق و گاز از ساعت ۶ تا ۱۴ موتورخانه‌ها را مدیریت کنند و در صورت اجرا نکردن این دستورات، بر اساس الزامات قانونی مجاز به قطع برق آن هستیم.

وی با تاکید بر نهایت صرفه جویی عنوان کرد: ابتدا دستگاه های دولتی باید مدیریت شوند که از فصل سرما به سلامت عبور کنیم.

وقت برای معین های اقتصادی بدون رغبت نمی گذاریم

زینی وند تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاران و معین های اقتصادی بی‌رغبت نباید وقت گذاشت و تعلل در فعالیت ها حتی از سوی معاونان استاندار نیز پذیرفته نیست و همه مدیران پای کار باشند.

وی ادامه داد: عملکرد معین‌های اقتصادی در مرحله ارزیابی قرار دارد که برخی از این معین‌ها جدیت روزهای نخست خود را از دست داده اند و در این راستا فرمانداران ضمن ارائه گزارش فعالیت ها، باید به دنبال راه‌حل این تعلل‌ها باشند.

وی افزود: دستگاه‌های متولی در حوزه اشتغال روستایی نیز باید گزارش اقدامات خود را به استانداری کرمان ارائه کنند زیرا تسهیلات ارزان جذب نشده در حالی که به وسیله اشتغال‌های خرد می‌توان توازن را در اشتغال استان طی مدت زمانی کوتاه ایجاد کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به برخی دستور کارهای غیرکارشناسی نیز افزود: علاوه بر کارشناسی موضوعات پیش از برگزاری جلسات استانداری در تمامی ابعاد، فرایند تصمیم‌گیری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اتخاذ شود.

زینی‌وند با انتقاد از قوانین متعدد و بیان اینکه در زیر این حجم از قوانین، در حال خفه شدن هستیم، افزود: موانع بسیاری وجود دارد لذا با هماهنگی بیشتر در جلسات، مشکلات رفع می‌شود.

کرمان یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا می‌شود

وی اظهار کرد: استان کرمان با وجود ظرفیت ها پس از کرونا یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا خواهد شد لذا باید فعالان حوزه گردشگری آموزش‌های لازم را بگذرانند و همچنین نوآوری در زمینه جذب توریست داشته باشیم.

زینی وند با یادآوری اقدامات زیادی که در قلعه‌گنج صورت گرفته، در ادامه خطاب به فرماندار بم و معین اقتصادی شهر دهبکری تصریح کرد: باید دهبکری مانند قلعه‌گنج شود و اقدامات در این منطقه همانند قلعه‌گنج گسترده باشد.

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی باید اولویت معین‌های اقتصادی باشد، عنوان کرد: افزایش تعداد معین‌های اقتصادی را در دستور کار داریم و درخواست داریم که شرکت‌های که توان لازم را دارند، حدالامکان معین اقتصادی یک روستای کوچک شوند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واحد تولید و استخراج ارز دیجیتال در رفسنجان گفت: برق مصرفی این واحد کاملا قانونی با سهمیه و قیمت صادراتی تامین می‌شود، ضمن آنکه آن هم مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: این واحد رسمی، ملی و بزرگترین واحد کشور است که در رفسنجان با قوانین و مقررات فعالیت می‌کند.

واگن معادن در زرند تولید می شود

فرماندار زرند نیز در این نشست گفت: واگن سازی زرند عملیات تولید واگن موردنیاز معادن را به دست گرفت و با این اقدام از واردات این کالا جلوگیری شده است.

علی صادق‌زاده با اشاره به جهاد نصر به عنوان معین اقتصادی منطقه سیریز با جمعیت چهار هزار نفر و اقدامات آن افزود: این معین اقتصادی بیشتر تمرکز خود را روی راه‌اندازی کارگاه خیاطی گذاشته و همچنین به بخش صنعت و معدن نیز توجهی دارد.

وی تصریح کرد: این شهر نیاز به جاده دسترسی دارد که تاکنون ۵۰ درصد تعهد احداث این محور توسط پیمانکار محقق شده که باید عملیات اجرایی کار سرعت یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha