چهار تشکل پزشکی خراسان رضوی از منع خرید واکسن کرونا حمایت کردند

مشهد- ایرنا- بسیج اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و انجمن اسلامی پزشکان خراسان رضوی همراه با انجمن اسلامی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی نامه‌ای از منع خرید واکسن غیرمطمئن کرونا حمایت کردند.

در این نامه که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: دانشمندان و متولیان سلامت کشور با آرای مختلف بحث هایی را انجام داده‌اند و در نهایت رهبر معظم انقلاب به این جمع بندی رسیده‌اند که به نفع جامعه نیست که واکسن امتحان پس نداده را از دشمن ملت گدایی کنیم. لذا براساس سخنان وزیر بهداشت و برای تقویت موضع متولیان امر و جلوگیری از بروز فاجعه بزرگ و احتمالی، نظر حکومتی خود را اعلام نمودند.

تشکلهای بسیجی در نامه خود افزوده‌اند: در اصل ۱۱۰ قانون اساسی در ذیل اختیارات رهبری آمده است که رهبری می‌تواند در حل معضلات نظام که از طریق عادی قابل حل نیست مداخله نماید. رهبر معظم انقلاب تاکنون نیز چندین بار از حکم حکومتی برای رفع معضلات استفاده نموده‌اند که مطلوب جناحهای مختلف بوده است.

این نامه می‌افزاید: حال پس از سیر طبیعی مشاوره‌های تخصصی در دولت و مجامع علمی، رهبر انقلاب به این تشخیص رسیده‌اند که آینده و سلامت ایرانیان ممکن است با ورود واکسنی که هنوز به درستی بررسی نشده است، به خطر افتد به همین دلیل حکم نمودند که ورود آن از دو مبدأ که سابقه دشمنی آنها با مردم ما واضح و آشکار است ممنوع می‌باشد.

تشکلهای پزشکی بسیج خراسان رضوی در این نامه ادامه دادند: موضوع احتیاط در استفاده از واکسن‌های کووید ۱۹ فقط مخصوص جامعه ایران نیست. در مجامع علمی بیش از سایر مجامع به این دستاورد با نگاه انتقادی و احتیاط آمیز نگاه می‌شود. بطوریکه روزنامه انگلیسی دیلی میل در ژانویه ۲۰۲۱ نوشت بیش از ۶۰ درصد کارکنان بخش سلامت در آمریکا استفاده از واکسن کووید ۱۹ را بخاطر ترس از عوارض جانبی آن رد کرده‌اند. آنها می‌گویند نمی‌خواهند نقش خوکچه هندی را برای آزمایش واکسن ایفا نمایند.

در ادامه این نامه آمده است: وزیر بهداشت بیان کردند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دنبال نظرات کارشناسی منعکس شده به ایشان صورت پذیرفته است. به گفته وزیر بهداشت آمریکا که در خریدن ماسک و داروهای ضروری برای مردم ایران سنگ اندازی کرده اکنون دایه مهربانتر از مادر شده و می‌خواهد برای پیشگیری از بیمار شدن ایرانیان، واکسن در اختیار ما بگذارد. همچنین در کنار تمام مسائل علمی و فنی، گفتارهای بسیار در حوزه امنیت ملی و وابستگی به دشمن در خصوص واکسن وجود دارد.

پزشکان بسیجی خراسان رضوی با بیان اینکه ما نیز مانند تمام گروه‌های پزشکی معتقد هستیم استفاده از واکسن برای کنترل بیمای های واگیردار از جمله کووید ۱۹ امری ضروری و اجتناب ناپذیر است افزودند: برای حمایت از کادر درمان، گروه‌های آسیب پذیر نظیر بیماران صعب العلاج و افراد سالمند لازم است در صورت امکان متولیان امر نسبت به تهیه واکسن مطمئن اقدام سریع به عمل آورند.

همچنین در نامه تشکلهای بسیج پزشکی خراسان رضوی آمده است: در ورود هر نوع واکسن سازمان های نظارتی حداکثر توان و تجربه خود را برای حراست از سلامت ایرانیان بکار گیرند و سلامتی را فدای عجله ننمایند. ایران عزیز و توانمند ما با داشتن دانشمندان جوان و تجربه بیش از ۷۰ سال در ساخت واکسن به یاری خدا، می‌تواند یکی از بهترین واکسن‌ها را برای مقابله با این بیماری تولید و در اختیار ایران و جامعه جهانی قرار دهد. لذا نگرانی و دغدغه عمده‌ای در خصوص کنترل بیماری وجود ندارد.

این نامه میافزاید: در مدیریت این بحران، اتحاد بخش‌های مختلف نظام سلامت و بخش‌های پشتیبان آن اعم از دستگاه های دولتی و خصوصی مانند سازمان نظام پزشکی یک ضرورت است و لازم است همگی با ارائه نظرات کارشناسی به تصمیم مقامات عالیه نظام گردن نهیم.

در ادامه این نامه آمده است: با یاری و مدد الهی این بیماری نیز کنترل می‌شود و ملت ایران با سربلندی از این آزمون الهی خارج خواهد شد و سربلندتر و شادابتر از همیشه نه تنها نیاز خود را برآورده خواهد نمود بلکه به کمک ملت‌های ستم دیده از ظلم تاریخی ظالمان و مستکبران نیز خواهد شتافت.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha