سرپرست اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی: هنر خوشنویسی ریشه درمعنویات دارد

تبریز - ایرنا - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر خوشنویسی ریشه در معنویات و بعد روحانی دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، علی پیروزمنش، در نشست هم اندیشی با اعضای شورای انجمن خوشنویسان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت هنر خوشنویسی، افزود: فعالیت‌های انجمن خوشنویسان استان از گام‌های مهم در معرفی هرچه بیشتر این هنر فاخر و ارزشی بوده و هنرمندان این رشته به همراه هنرشناسان و علاقمندان به عرصه خوشنویسی همواره نسبت به حفظ، تعمیم و آموزش این هنر توجه و اهتمام داشته اند.

وی اظهار داشت: انجمن خوشنویسان استان در طول سال های متمادی فعالیت خود، خوشنویسان و هنرمندان بسیاری را تربیت کرده است، به گونه ای که عده بی شماری از آنها استادان و نام‌آوران این عرصه هنری شده و آثار گرانبهایی را از خود بر جای گذاشته اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان استان با هدف ترویج هنر خوشنویسی و نقش و کاربرد آن در توسعه فرهنگی، معرفی این هنر به اقشار مختلف مردم و تقویت آن در میان هنرمندان این عرصه تاسیس شده است، گفت: این انجمن به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در دستیابی به اهداف خود مطلوب عمل کرده است.

پیروزمنش، ادامه داد: تاسیس دهها شعبه در شهرستان های استان، برگزاری نمایشگاه های متعدد و خروجی دهها هنرمند با مدارک فوق ممتاز و ممتاز حکایت از فعالیتی مستمر و تاثیرگذار این انجمن در عرصه خوشنویسی است.

یونس نصیری، رئیس انجمن خوشنویسان آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت های این انجمن را ارایه کرد.

در این نشست اعضای انجمن در خصوص برنامه ریزی برای برگزاری آزمون سراسری انجمن خوشنویسان تبادل نظر کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha