۱۸ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84177875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشهد مرکز توانمندسازی بانوان ندارد

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبر: 84177875
مشهد مرکز توانمندسازی بانوان ندارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۲ مرکز توانمندسازی برای مردان در مشهد وجود دارد و در این حوزه مرکزی برای زنان وجود ندارد و برای ایجاد این مرکز نیازمند ۲میلیارد ریال اعتبار در سال هستیم.

حمیدرضا پوریوسف پنجشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی نیشابور افزود: مرکز توانمندی و جامعه پذیری بانوان برای افرادی است که درمان اعتیادشان انجام شده و در اصطلاح پاک شده‌اند و این مراکز برای این است که این افراد جامعه‌پذیر شده و دوباره به چرخه اعتیاد بازنگردند.
وی ادامه داد: این افراد در این مراکز علاوه بر برخورداری از سرپناه، تحت آموزش‌هایی برای توانمندسازی قرار گرفته و از خدمات متناسبی برخوردار می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طبق قانون، معلولانی که در واحدهای صنعتی و تولیدی مشغول به کار شوند از شمول قانون کار معاف هستند و سقف اعتبارات کارفرمایی تبصره ماده ۱۶ به ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است و در این‌ چارچوب هر واحد تولیدی می‌تواند تا سقف ۴۰ نفر از مددجویان بهزیستی را به کار گرفته و از این تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله و بدون بهره برخوردار شود و این‌ تسهیلات شامل معتادان بهبود یافته‌ هم می‌شود.
پور یوسف افزود: شیوع کرونا مددجویان بهزیستی را هم تحت تاثیر قرارداده و بهزیستی در حمایت از ایشان برای بازپرداخت تسهیلاتی که به مددجویان آسیب دیده از کرونا پرداخته است مهلت گذاشته است و تلاش می کنیم  کمترین آسیب در این حوزه متوجه مددجویان شود.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha