۱۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84177446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین نیاز درمانی شهرها اولویت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تامین نیازهای درمانی شهرستان‌ها از دغدغه‌های اصلی و اولویت این دانشگاه محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، طاهره چنگیز عصر پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی اردستان افزود: توزیع منابع و تجهیزات پزشکی در سراسر استان اصفهان عادلانه است و دور و نزدیک بودن شهرستان‌ها به مرکز استان اصفهان در تامین نیازهای مرکزهای درمانی مطرح نیست.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بخش سی تی اسکن اردستان جزو نقشه راه درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود، ادامه داد: بخش اعظمی از برنامه‌های اجرایی نقشه درمان استان با کمک خیران انجام می‌شود، چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده نیازهای متنوع حوزه سلامت برآید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در موج سوم شیوع ویروس کرونا در این استان شمار بیماران بستری شده همزمان به ۲ هزار و ۲۵۰ نفر رسید و شرایط هولناکی را به وجود آورد.

چنگیز افزود: با این حال، بیماری در این مرحله از خدمات درمانی و اورژانسی محروم نماند و اعزام بیمار از شهرستان‌ها به مرکز استان به دلیل کمبود امکانات به مرکز استان ثبت نشد که افتخاری برای استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دوران کرونا فشار بسیار زیادی به نظام سلامت کشور وارد کرد و اگر زیرساخت‌های فراهم‌شده از سوی دولت و خیران وجود نداشت مشخص نبود چه اتفاقی رخ می‌داد.

کاهش اعزام اورژانسی از اردستان به اصفهان

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیز اظهار داشت: فعالیت دستگاه سی تی اسکن در این شهرستان کاهش رفت و آمدهای اورژانسی و ضروری بیماران به مرکز استان را به همراه دارد.

مرتضی کفیل افزود: مسافت زیاد برخی روستاها، شهرها و بخش‌های اردستان با مرکز استان و نیاز به سی تی اسکن نارضایتی مردم را در پی داشت که این نیاز امروز مرتفع شد.

وی خاطر نشان کرد: مجوز راه‌اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی پس از سال‌ها تلاش مسوولان اردستان و سفرهای وزیران سابق و کنونی بهداشت به این شهرستان صادر شده است.

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از دستگاه‌های پیشرفته در بخش تصویربرداری است، افزود: برای راه‌اندازی بخش سی‌تی‌اسکن شامل ساختمان و خرید دستگاه سی تی اسکن در مجموع ۱۰ میلیارد ریال با کمک خیران و پیگیری‌های مسوولان شهرستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و هزینه شده است.

کفیل خاطر نشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی اردستان دارای بخش‌های داخلی، جراحی، سی سی یو، آی سی یو، اطفال، نوزادان، چشم پزشکی، اورتوپدی، زنان و زایمان و مامایی، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی و اورژانس با ۲۰ پزشک متخصص است.

بیمارستان شهید بهشتی اردستان در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید و شمار کارکنان آن در برهه کنونی نزدیک به ۳۰۰ نفر است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha