۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84174806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ سالن سینمایی از زمان شیوع کرونا در کشور احداث شد

سنندج - ایرنا - معاون اداری ومالی حوزه هنری کشور گفت: توسعه فضاهای سینمایی از بخش‌های مورد توجه حوزه هنری بوده که در این زمینه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۶۰ سالن سینمایی در نقاط مختلف کشور احداث شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید قره‌داغی روز سه‌شنبه در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: فرهنگ و هنر زیر بنای توسعه است و سرمایه گذاری در این زمینه سبب ارتقای تمامی شاخص‌ها در بخش های مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به احداث ۶۰ سالن سینمایی در کشور افزود: ۲ پروژه سینمایی در یزد، یک پردیس ۶ سالنه در بجنورد،یک پردیس سه سالنه در سقز، توسعه سینما آزادی بیجار به یک پردیس ۳ سالنه، افزایش سالن‌های پردیس سینمایی سنندج از سه سالن به هفت سالن که نخستین سالن روباز سینمایی غرب کشور نیز یکی از سالن های مورد نظر بوده که با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است.

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور،حوزه هنری کردستان را از مراکز بسیار فعال در کشور اعلام کرد و گفت: این مرکز با مدیریت بسیار ارزشمند توانسته است جایگاه شایسته‌ای را در بین هنرمندان ایجاد کند و در بخش تولید و برگزاری برنامه‌عای هنری و فرهنگی نیز خوب عمل کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز حوزه هنری را برای استان یک سرمایه بزرگ اعلام کرد و گفت: هم اکنون در بحث زیرساخت‌های فرهنگی وهنری شاهد عملکرد بسیار خوبی از سوی حوزه هنری هستیم که ساخت چند سالن سینمایی در شهرهای سنندج، بیجار وسقز با امکانات متنوع فرهنگی وهنری از جمله گالری هنری و افزایش ۹ سالن سینمایی در این شرایط سخت مالی درکمترین زمان ممکن و با کمترین اعتبارات بخشی از اقدامات ارزنده‌ای است که انجام شده است.

بهرام‌نصراللهی زاده با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگ و هنر بر جامعه افزود: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری با توجه به ضعف شدیدی که در این خصوص در استان مشاهده می‌شود، یکی از اولویت‌های اصلی است و در این زمینه با تمام توان از اقدامات حوزه هنری حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی طرح های عمرانی، گفت: با تمام این مشکلات، روند ساخت پروژه پردیس سینمایی سقز به خوبی در حال انجام است و امیدواریم با تامین اعتبار لازم حداکثر تا پایان سال این پردیس سینمایی فعالیت خود را به صورت رسمی در سقز آغاز کند.

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور، معاون سینمایی حوزه هنری و جمعی دیگر از مسوولان این نهاد از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز بازدید کردو با کارکنان حوزه هنری استان نیز دیدار کردند.

حضور در شهرستان های سقز و بیجار و بازدید از پروزه های سینمایی این دو شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که امروز انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha