۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85481074
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع شهر سقز به تصویب رسید +فیلم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85481074
طرح جامع شهر سقز به تصویب رسید +فیلم

سنندج-ایرنا- مطالعات طرح جامعه شهر سقز که از سال ۱۳۹۹ آغاز شد امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان با اکثریت آراء تصویب شد.

به گزارش ایرنا، ۲ دستور کار شامل مطالعات طرح جامع شهر سقز و برش استانی برنامه عملیاتی تحقق شعار سال روز شنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه و هر دو طرح مصوب شدند.

استاندار کردستان در این جلسه اظهار کرد: سقز به عنوان یک منطقه پشتیبان می تواند در حوزه راهبردی در مباحث اقتصادی و مرز عمل کند.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه سقز می تواند به مرکزیت ترانزیتی و صادرات و واردات کالا تبدیل شود، گفت: فرودگاه سقز و اتمام کریدور می تواند به تقویت این محوریت اقتصادی در سقز کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: آخرین زمان برای هزینه کرد اعتبارات عمرانی در استان تا پایان تیرماه است.

اکبر محمدی ادامه داد: برای نخستین بار دولت در استان های سردسیر تنخواهی را اختصاص داده تا کارهای عمرانی در فصول گرم سال در این مناطق انجام شود.

وی در ارتباط با مطالبات دستگاهای اجرایی که براساس حکم قضایی برداشت می شود، افزود: مدیر باید نگاه تعهدی نسبت به اعتبارات داشته باشند و تدابیر لازم را انجام دهد و موظف است از منابع داخلی اقدام به پرداخت آن کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: هشت درصد نرخ رشد اقتصادی در سال جاری برآورد شده و در سال گذشته ۵.۸ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این جلسه بیان کرد: حدود ۶ تا هفت آبراهه در سطح شهر سقز غیر از رودخانه داخل شهر وجود دارد که کانال های آب باید برای ساماندهی سیلاب برای ۲۵ تا ۱۰۰ سال آینده طراحی شود و این مهم در طرح جامع شهر مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: میزان سرانه فضای سبز در شهر سقز سه متر است و در برنامه جامع برآورد شده این رقم به ۹ متر افزایش یابد و این موارد باید با حساسیت و توجه پیش رود.

کیومرث حبیبی بیان کرد: پیوند فرودگاه سقز به منطقه آزاد بانه - مریوان می تواند عامل بهره‌مندی سقز از ظرفیت های این منطقه شود.

شهردار سقز هم با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع از سال ۹۹ شروع شده است، گفت: حدود هزار خانوار منتظر تصویب این طرح در راستای رفع مشکلاتی که با آن درگیر شدند، هستند.

ارسطو گویلی بیان کرد: در ۲ سال و نیم گذشته اقدامات زیرساختی و توسعه ای خوبی در شهر انجام شده و هم اکنون مطالعه طرح ساماندهی ترافیک و شهرک صنفی در حال انجام است.

وی بیان کرد: هزار و ۵۰۰ واحد بافت فرسوده در این شهر بازسازی شده است اقدامی که می تواند منجر به توسعه شهر شود.

شهردار سقز یادآور شد: شهرداری سقز با بیش از ۳۰  هزار میلیارد ریال دارایی، متمول ترین شهرداری استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha