۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84174655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم: مشکلات حقوقی راه‌اندازی پتروشیمی گلستان برطرف شد

گرگان - ایرنا - نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت که مشکلات حقوقی راه‌اندازی پتروشیمی گلستان برطرف شده و خریداران سهام این شرکت متعلق به بخش خصوصی نگران سرمایه‌های ودیعه داده خود نباشند.

غلامرضا منتظری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اعلام اینکه به دلیل برخی ملاحظات امکان پاسخگویی بیشتر به جزئیات این موضوع را ندارد؛ اظهار داشت: گام‌های موثری برای تعیین تکلیف پروژه پتروشیمی گلستان برداشته شده است.

وی اطمینان داد: سرانجام پتروشیمی گلستان روشن است و با راه‌اندازی آن سه هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

عملیات ساخت پتروشیمی گلستان سال ۸۵ با پذیره نویسی و خرید سهام بیش از ۹۸ هزار گلستانی آغاز شد اما از آن زمان تاکنون فقط ۲ سالن (سوله) احداث و فنس کشی، درخت‌کاری و بلوارسازی و محوطه سازی کارخانه انجام شده است.

پتروشیمی استان گلستان قرار بود ۴ ساله به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون نیز گفت: راه اندازی این پروژه در انتظار مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

لایحه منطقه آزاد اینچه برون تاکنون ۲ بار در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از رد آن در شورای نگهبان اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون در توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه به ویژه چین تاثیر زیادی خواهد داشت.

منتظری با بیان این که ۱۰ موضوع به عنوان مسیر اصلی پیشرفت گلستان مورد نظر نمایندگان استان است؛ افزود: تقویت زیرساخت بهداشت و درمان، پیگیری وضعیت بهبود آب گرگان، گسترش صنایع تولیدی و تبدیلی محصولات کشاورزی، توجه ویژه به گردشگری و صنایع دستی، تجارت بین‌الملل، احیای خلیج گرگان، پیگیری آبگیری سد نرماب و ساخت سدمیرداماد از جمله این موضوعات است.

وی همچنین از اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان توسط دولت به دلیل تاثیر فراوان در افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha