حدود ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در لاهیجان پرداخت شد

لاهیجان – ایرنا – معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار لاهیجان از پرداخت ۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۷۵ نفر و عملکرد ۷۸ درصدی در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

فرامرز مصطفوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اهمیت نقش حوزه اقتصادی در برنامه های دولت تصریح کرد: در حوزه  تحقق اشتغال نیز ادارت این شهرستان با عملکردی ۱۶۰ درصدی نه تنها یک هزار  و ۱۵۳ اشتغال تعهدی سالجاری را ایجاد کرده اند بلکه دو ماه مانده تا انتهای سالجاری هم اینک تعداد اشتغال ایجاد شده در سطح شهرستان به یک هزار و ۸۳۰ نفر رسیده اس که باعث شده است در این شاخص عملکردی نیز لاهیجان رتبه اول را در سطح استان گیلان به دست آورد.

وی با اشاره به اقدام جهادی و بی نظیر دهیاران، بخشداران و نیروهای فنی در شناسایی واجدان شرایط و تشکیل پرونده و انجام استعلامات قانونی در حوزه پرداخت تسهیلات به مسکن محرومان شهرستان تصریح کرد: پرونده تمام ۱۸۵ نفر سهمیه مسکن محرومان اختصاص یافته به شهرستان لاهیجان در مدت کمتر از ۲۰ روز به مرحله نهایی عقد قرارداد بین بانک های عامل و متقاضیان قرار گرفته است و تا امروز ۱۵ نفر از متقاضیان تسهیلات فاز اول مسکن خود را دریافت کرده اند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار لاهیجان افزود: در طرح مسکن محرومان ۵۰ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد  و ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

سهمیه در نظر گرفته شده برای استان گیلان در این طرح ملی پرداخت تسهیلات به ۲هزار متقاضی است که مسوولان در تلاش هستند این تعداد را متناسب با نیاز متقاضیان را در تعامل با مسوولان ملی افزایش دهند.

عملکرد کمیته امداد و بهزیستی شهرستان در جذب اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ بودجه ۹۹

معاون فرماندار لاهیجان با اشاره به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به ۲۷۵ نفر از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون برنامه و بودجه سال ۱۳۹۹ خاطرنشان کرد:  کمیته امداد امام خمینی شهرستان با عملکرد ۸۰ درصدی در جذب تسهیلات اختصاص یافته توانسته است با همکاری بانک های عامل شرایط لازم پرداخت ۱۰ میلیارد و ۲۰  میلیون تومان  برای ۱۹۶ متقاضی را فراهم آورد.

به گفته وی بهزیستی شهرستان نیز با عملکرد ۷۴ درصدی در حوزه تعهدات تبصره بند ب تبصره ۱۶ قانون برنامه بودجه سال ۹۹ توانسته است شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات به ۷۹ متقاضی و ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان را فراهم آورد.

وی از توزیع و پرداخت اعتبارات بند و تبصره ۱۶ بودجه سالجاری تحت عنوان  وام های قرض الحسنه شهرستان به تعداد ۱۰۲ نفر خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان از این محل توسط بانک های عامل به روستاییان شهرستان برای امور جاری از جمله خرید انشعاب و دیگر نیازهای ضروری پرداخت شده است.

 رتبه دوم لاهیجان در پرداخت تسهیلات کرونایی

مصطفوی همچنین با اشاره به رتبه دوم لاهیجان پس از رشت در پرداخت تسهیلات کرونایی تصریح کرد: در پرداخت حدود ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در شهرستان به یک هزار و ۳۱۹ نفر متقاضی، برای ۲ هزار و ۹۵۳ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

معاون عمرانی فرماندار لاهیجان همچنین با اشاره به برنامه های در حال تدوین برای افتتاح و راه اندازی پروژه های ویژه دهه مبارک فجر تاکید کرد: پروژه های مهم و با اعتبارت مناسبی برای افتتاح در دهه فجر در حال آماده سازی و بررسی نهایی است.

شهرستان لاهیجان با جمعیت ۱۶۷ هزار نفری بر اساس سرشماری آمار سال ۱۳۹۵ در ۴۰ کیلومتری رشت مرکز استان گیلان و شمال شرقی این استان شمالی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha