ترجمه و انتشار کتاب «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان دنیا

تهران- ایرنا- رییس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی از ترجمه و انتشار کتاب «رفیق خوشبخت ما» به ۱۰ زبان مختلف دنیا با همکاری نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور، خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، محمدرسول الماسیه، از این کتاب که با موضوع «معرفی ابعاد شخصیت شجاع، مبارز، رزمنده، ولایتمدار، خدا ترس، عارف و مردمی سردار سلیمانی» برای مخاطبان عمومی تألیف شده است، تمجید کرد.

وی در ادامه سخنانش، گفت: آستان قدس ترجمه کتاب را به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسه و اسپانیولی انجام داد و نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز آن را به پنج زبان آذری، ترکی استانبولی، صربی، یونانی و اردو ترجمه کردند.

الماسیه افزود: انتشارات خط مقدم نیز، کتاب «رفیق خوشبخت ما» را به زبان روسی برگردانده است. این تلاش هم‌افزایانه و کم نظیر، جای تقدیر و تشکر دارد.

رییس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی افزود: از سال گذشته، بلافاصله پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، چندین کتاب در مورد شخصیت و خدمات آن شهید در سطح بین‌الملل از سوی علاقمندان تألیف و ترجمه شد.

وی ادامه داد: کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ راه عشق؛ سرکوبگر داعش» به زبان اندونزیایی در اندونزی و کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و استعمار» به زبان بنگالی در بنگلادش تألیف و منتشر شده است.

الماسیه همچنین، به انتشار کتاب‌های از گمنامی تا حکمرانی بر دلها» به زبان اردو در پاکستان و حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم» به زبان ترکی استانبولی در ترکیه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: انتشارات خط مقدم نیز کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» که در ایران به چاپ نهم رسیده است را به زبان روسی، ترجمه و منتشر کرده است. همچنین گروهی از علاقمندان سردار، بنیاد شهید سلیمانی را در کلمبیا تأسیس کرده و کتاب «عمویم سلیمانی» را به مناسبت سالگرد شهادتش به زبان اسپانیایی ترجمه و منتشر کرده‌اند.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی خاطرنشان کرد: کتاب «شهید القدس الحاج قاسم سلیمانی» به زبان عربی در لبنان تألیف و توسط انتشارات دار الحضاره الإسلامیه منتشر شد. این کتاب در سوریه همزمان با سالگرد شهادت سردار تجدید چاپ شده است.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha