وقتی میزبان، مهمان می‌شود/ در بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب چه گذشت؟+ فیلم

تهران- ایرنا- سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آغازین ساعات صبح چهارمین روز برگزاری، یک مهمان ویژه داشت که به نوعی می‌توان میزبان این رویداد هم خواندش، رئیس جمهور امروز از نمایشگاه کتاب بازدید کرد و غرفه داران به تشریح فعالیت‌ها و مسائل خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در چهارمین روز یک مهمان ویژه داشت که به نوعی می توان میزبان این رویداد هم خواندش. رئیس جمهور امروز با حضور در مصلای امام با همراهی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب ضمن بازدید از بخش ها و سالن های مختلف نمایشگاه کتاب با غرفه داران و ناشران دیدار و گفت وگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل ناشران و غرفه‌داران قرار گرفت.

وقتی میزبان، مهمان می‌شود/ در بازدید رییس جمهور از نمایشگاه کتاب چه گذشت؟+ فیلم

وی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با غرفه‌داران، جدیدترین کتاب‌های انتشارات‌شان را مورد بررسی قرار داد. غرفه مکتب حاج قاسم از جمله غرفه هایی بود که آیت الله رئیسی ضمن بازدید از آن در جریان آخرین اخبار این نشر قرار گرفت.

مسئول غرفه حاج قاسم در این غرفه کتاب های تازه نشر در مورد سردار شهید سلیمانی را به رییس جمهور شرح داد و آیت الله رئیسی ضمن استقبال و تشکر از نشر این آثار تاکید کرد: باید در معرفی هرچه بیشتر شهید سلیمانی به اقشار جامعه باید تلاش کنیم و تحقق این امر از مسیر کتاب میسرتر است.

انتشارات مکتب حاج قاسم برای سومین سال متوالی و با عرضه ۳۰ عنوان کتاب و همچنین معرفی ۶ عنوان اثر تازه منتشرشده، در نمایشگاه حضور پیدا کرده است. کتاب «باران گرفته است» به قلم احمد یوسف زاده، «همراه ما بود» که توسط سید حسین مرکبی گردآوری و ترجمه شده، «بچه‌های حبیب» نوشته نازنین قنبری، «این خانه فروشی نیست» نوشته مهدیه داوودی، «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های شهید سلیمانی» و مجموعه دوجلدی «جهت» از آثاری است که در لیست تازه‌های نشر مکتب حاج قاسم قرار گرفته است.

وقتی میزبان، مهمان می‌شود/ در بازدید رییس جمهور از نمایشگاه کتاب چه گذشت؟+ فیلم

غرفه دارالکتب اسلامیه نیز از دیگر غرفه هایی بود که آیت الله رئیسی از آن بازدید و با فرزند مرحوم آیت الله شیخ محمد آخوندی گفتگو کرد.

مرتضی آخوندی گفت: رییس جمهور ضمن ابراز علاقه به پدرم مرحوم شیخ محمد آخوندی و اینکه از قدیم الایام ایشان را می شناخته، از تازه های نشر ما پرسید.

وی نیز ضمن شرح فعالیت های این نشر تاکید کرد: انتشار کتاب های بزرگان علمای اسلام از زمان شیخ کلینی تا هم اکنون از جمله حضرت آیت الله خامنه ای و امام خمینی از جمله دستاوردهای انتشارات دارالکتاب اسلامیه طی سال های فعالیت است.

آخوندی ادامه داد: کتاب «مفاخر علمای اسلام» از تازه نشرهای این انتشارات از جمله آثاری بود که مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت.

وی افزود: وزیر فرهنگ هم در این بازدید کتاب «۸۰ سال تکاپوی فرهنگی، خاطرات فرهنگی و سیاسی مرتضی آخوندی» نوشته رضا اکبری آهنگر را برای رییس جمهور شرح داد.

به گفته وی نشر دارالکتب اسلامیه توسط پدرم از سال ۱۳۲۰ در حوزه کتاب های مذهبی فعالیت خود را آغاز کرده است و مسئولیت این نشر در حال حاضر با من است و تاکنون بیش از هزاران عنوان کتاب در مورد علما از علامه امینی تا علامه جعفری، علامه مطهری و علامه طباطبایی در این انتشارات چاپ شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی از دیگر غرفه های مورد بازدید رئیس جمهور بود که در این غرفه نیز آیت الله رئیسی ضمن اینکه در جریان تازه های نشر از جمله کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی» و «آقای ایرانشهر» قرار گرفت، توفیق هرچه بیشتر فعالان این حوزه را از خداوند خواستار شد.

در این بازدیدهمچنین اهالی غرفه فلسطین از آیت الله رئیسی بخاطر حمایت ایران از غزه و حضور غرفه ویژه فلسطین در نمایشگاه کتاب تهران تشکر کردند و رئیس جمهور اظهار کرد: غزه جای کار زیادی برای نوشتن و چاپ کتاب دارد. هنرمندان، نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر باید شهامت مردم غزه را به تصویر بکشند.

آیت الله رئیسی در بازدید از غرفه فلسطین در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب به مناسبت روز دختر هدیه‌ای به دختربچه فلسطینی داد.

وی اظهار کرد: دولت مردمی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب به استان‌های مختلف ارسال کرد تا افرادی که به هر دلیل امکان حضور و دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نداشتند، بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha