۳۵سال تحقیق در ۳۵ نمایشگاه کتاب/ جلد دوم فرهنگ کتابشناسی شعر منتشر می‌شود

تهران- ایرنا- نویسنده، پژوهشگر و محقق کتاب می‌گوید: ۳۵ سال است که به طور مداوم به تحقیق و پژوهش در زمینه شعر و شاعران معاصر می‌پردازم و به همین خاطر در تمامی دوره‌های برگزاری نمایشگاه کتاب به نمایشگاه آمده‌ام.

مهدی غفوری‌ساداتیه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در سال ۱۳۸۱ یک کار تحقیقی به عنوان یک اثر مرجع به اسم فرهنگ کتابشناسی شعر شاعران توسط انتشارات نوید شیراز را در ۴۴۰۰ دوره سه جلدی منتشر کردم، که برای ویرایش دوم این کار نیز مشغول کار تحقیقاتی هستم.

غفوری‌ساداتیه در عین حال گفت: همچنین فرهنگ کتابشناسی شعر کودک و نوجوان را کار کرده‌ام. این اثر هم حدود سه جلد خواهد بود که همانند کار قبلی سند ملی محسوب می‌شود و آماده چاپ است.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ کتابشناسی کار ارزشمندی است. کتاب‌ها و شاعران کتاب‌ها را رصد می‌کنم و مضامین بسیار جالبی برای فرزندان و آینده‌سازان این کشور در بردارند که کاری مغتنم است.

لوازم رفاه و آرامش بازدیدکنندگان نمایشگاه فراهم شود

این نویسنده و محقق در حوزه کتاب گفت: برقراری سالن‌ها در نمایشگاه کتاب کار خیلی مغتنمی است اما در عین حال باید لوازم رفاه و آرامش برای بازدیدکنندگان که بی‌شک نویسنده‌ها و اهل فرهنگ و ادب نیز از مخاطبان اصلی نمایشگاه به شمار می‌روند فراهم شود.

وی تاکید کرد: هر کاری در حوزه ادبیات و شعر و کارهای نشر باید نقد و برای علاقمندان به مطالعه ارائه تا فرهنگ کتابخوانی ترغیب شود.

گردشگری ادبی همین است که کتابخانه‌ها را توسعه دهیم

غفوری‌ساداتیه در عین حال درباره گردشگری ادبی گفت: گردشگری ادبی همین است که کتابخانه‌ها را توسعه دهیم و مردم را ترغیب کنیم تا در سنین مختلف به مطالعه و نوشتن بپردازند و این یعنی گردشگری ادبی.

وی نمایشگاه کتاب را مصداق بارز گردشگری ادبی خواند و گفت: آموزش و پرورش لازم است کودکان را در سنین مختلف به کتابخانه‌ها و نمایشگاه بیاورد تا نسل آینده را با مفاهیم ادبی روز بیشتر آشنا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha