مرکز ثقل جامعه اسلامی وحدت مسلمین است

مهاباد- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه استراتژی وحدت امت اسلامی صوری و تشریفاتی نیست، گفت: مرکز ثقل جامعه اسلامی وحدت تمامی مسلمین جهان است.

حجت‌الاسلام علی متین روز چهارشنبه در نشست بصیرتی علما و روحانیون بوکان افزود: قدرت و اقتدار جهان اسلام بر محور اتحاد و انسجام، تمام معادلات و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام در منطقه را برهم زده است و در این راستا علما پرچمدار این اتحاد و همبستگی هستند.

وی با بیان اینکه وحدت باید همواره مورد توجه علما و روحانیان باشد، افزود: دشمنان به دنبال جلوگیری از این مهم هستند و در این راستا با دسیسه و فتنه‌های مختلف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نیز در سایه اتحاد اقوام، مذاهب و انسجام ملی حاصل‌ شده است، گفت: وحدت و انسجام مسلمانان باعث مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان شده است و این وحدت که بر پایه رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است هر روز در حال تحکیم است.

وی با بیان اینکه مومن باید دارای عزت و آزادگی باشد و در این راه باید شکست ناپذیر باشد ادامه داد: مسلمانان در این زمینه باید امام حسین(ع) را الگوی خود برای مقابله با دشمنان قرار دهند.

حجت‌الاسلام متین افزود: امام حسین(ع) در راستای اعتلای اسلام و وحدت مسلمین جان ارزشمند خود را هدیه کرد که این امر باعث عزت وی در طول تاریخ شد.

وی با بیان اینکه علما نیز برای حفظ وحدت مسلمانان باید از امام حسین (ع) الگوبرداری کنند افزود: برای حفظ دین، قرآن و اسلام باید وحدت خود را حفظ کنیم و وحدت خود را فدای متاع دنیوی نکنیم.

در این مراسم هریک از علما و روحانیون اهل سنت حاضر در این نشست به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha