۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84167546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناوه: دفاع از اصل ولایت رکن اساسی بصیرت فاطمی است

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: دفاع و حمایت از اصل امامت و ولایت و افشای چهره نفاق از پیامد و برکات مهم بصیرت در سیره فاطمی است که می‌تواند به عنوان نقشه راه برای مقابله و عبور از بحران‌ها و فتنه‌های دشمن استفاده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در نشست مجازی بصیرت فاطمی افزود: تنها راه مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و پیروزی بر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان،  حرکت در مسیر ولایت فقیه است.

وی اظهارکرد: راه ملت ایران، ولایت پذیری و ولایت‌مداری است و باید در این مسیر با بصیرت حرکت کرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه شناخت جریان نفاق از پیچیده‌ترین و مشکل ترین مسائل در جامعه اسلامی است، گفت: بعد از رحلت پیامبر (ص) چهره نفاق پیچیده‌تر شد و تنها کسی که در آن شرایط سخت می‌توانست به صورت علنی از چهره نفاق پرده بردارد و این جریان خطرناک را معرفی کند حضرت زهرا (س) بود.

رکنی حسینی افزود: زمان حیات پر خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره (س) مقطعی حساس، پیچیده و بسیار ارزشمند است و از سخت‌ترین مقاطع حیات معصومین (ع) به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: حضرت زهرا (ص) با فراست و بصیرت الهی، پی به نفاق بعد از پیامبر (ص) بردند به همین دلیل با خطبه معروف فدک پرده از چهره آن برمی‌دارد.

امام جمعه گناوه گفت: حضرت زهرا (س) در این خطبه حضور منافقان در عرصه سیاست، کمرنگ شدن ارزش‌های دینی، پررنگ شدن معیارهای جاهلی، به صحنه آمدن فرصت طلبان و  سردادن شعار فتنه از جانب فتنه گران را از جمله عوامل کلیدی انحراف مسلمانان از مسیر ولایت و امامت بعد از پیامبر (ص) معرفی می‌کند.

وی افزود: سیره و زندگی و ولایت پذیری حضرت زهرا (س)  برای همه مسلمانان اسوه و الگو است و امروز همه ما باید بصیرت فاطمی داشته باشیم.

مسئول فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: نشست مجازی بصیرت فاطمی به همت این دانشگاه و با همکاری حوزه علمیه الزهرا (س) به مناسبت شهادت ام ابیها و گرامیداشت حماسه ۹ دی برگزار شده است.

ضرغام خرمی افزود: زندگی کوتاه اما سراسر نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد فردی و اجتماعی حاوی درس‌های فراوانی است که برای استفاده بیشتر نسل جوان باید تبیین و بازگو شود.

در پایان این نشست امام جمعه گناوه به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha