سردار سلیمانی همیشه جلودار و در خط مقدم نبرد بود

تهران-ایرنا- امام جمعه رفسنجان با تاکید بر این که سردار سلیمانی همیشه جلودار بود گفت: تیر و ترکش‌هایی که به بدنش خورده بود گواه این مدعاست که او همیشه در خطوط مقدم جبهه بود و از نزدیک رزمندگان را فرماندهی می‌کرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری از همرزمان سردار شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی در موقع نظامی گری و عملیات یک نظامی به معنای واقعی کلمه بود و در زمان دوستی یک دوست مهربان با برخوردهای بسیار متواضعانه بود. به تعبیری سردار سلیمانی مصداق بارز «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود چرا که او نسبت به کفار خیلی جدی و استوار و نسبت به مومنین رحماء‌بینهم بود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سابقه‌ آشنایی خود با سردار سلیمانی گفت: ایشان بعد از اینکه وارد سپاه کرمان شد، در پادگان قدس مسوول آموزش نظامی نیروها شد. بعد به عنوان فرمانده گردان راهی جبهه شد که این گردان هسته مرکزی تیپ ثارالله و بعد لشکر ثارالله شد.

حجت الاسلام عسکری افزود: لشکر ثارالله به فرماندهی حاج قاسم به تعبیر حضرت آقا در همه عملیات‌ها مدبرانه، ‌معقول و سنجیده عمل می‌کرد و نقش تعیین کننده و محوری داشت. به طوری که یگانهای تحت امر او هرکجا وارد می شد، پیروز بیرون می‌آمد چرا که فرماندهی مقتدر، هوشیار و با تدبیر داشت.

همرزم شهید سلیمانی اضافه کرد: سردارسلیمانی در عملیات‌ها همیشه جلودار بود. تیر و ترکش‌هایی که به بدنش خورده بود گواه این مدعای بنده است که از نزدیک نیروها را فرماندهی می‌کرد.

وی افزود: همیشه بحث او این بود که بیایید نمی‌گفت که بروید. یک روز در ماموریتی به او گفتم که چرا اینقدر می‌دوید و تلاش می‌کنید گفت اگر من ندوم دیگران راه هم نمی‌روند. من باید بدوم که دیگران حداقل راه بروند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: از کارهای بزرگ و ماندگار سردار سلیمانی بعد از دفاع مقدس مبارزه با اشرار در منطقه جنوب شرق بود. اشراری که راه را می بستند و ناامنی ایجاد می‌کردند، آدم می‌کشتند، مواد مخدر توزیع می‌کردند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب به قرارگاه قدس سپاه ماموریت داد و در آن زمان  سردار سلیمانی هم فرمانده قرارگاه قدس و هم فرمانده لشکر ثارالله بود.

حجت الاسلام عسکری گفت: من در آن زمان مسوول نماینده ولی فقیه در لشکر ثارالله بودم و از نزدیک شاهدم که ایشان دنبال این بود که در مبارزه با اشرار کمترین آسیبی به مردم نرسد. تلاش می‌کرد اشرار را به دشت‌ها و کوه‌ها و بیرون از مناطق مسکونی کشانده و در آنجا با آنها درگیر شود.

وی تاکید کرد: حتی در درگیری با اشرار بنای سردار سلیمانی این بود که کمترین تلفات را به اشرار وارد کند. آنها را دعوت می‌کرد که تسلیم شوند و امان نامه بگیرند و در پناه جمهوری اسلامی زندگی کنند و با این تدبیر او توانست منطقه جنوب شرق کشور را با کمترین خسارت آرام کند.

همرزم سردار سلیمانی گفت: در زمان عملیات پاکسازی و مبارزه با اشرار در جنوب شرق کشور، خدمت مقام معظم رهبری رسیدم تا گزارشی از عملیات جنوب شرق بدهم که ایشان گفتند که «من از ارادتمندان حاج قاسم هستم» که نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب که چقدر زیبا سردار سلیمانی را شناخته است.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی بعد از انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه منشاء خدمات جهانی شد و با تدبیر، شجاعت سیاسی، هوش بالا و تیزبینی که داشت، توانست فتنه داعش را مهار کند.

این همرزم شهید سلیمانی در ادامه گفت: سردار شهید سلیمانی به هیچ عنوان اجازه نمی‌داد که اسیر داعشی کشته شود و حتی در عملیات‌ها اجازه می‌داد که روزنه‌ای برای فرار نیروهای داعشی باز باشد. می‌گفت ما نیامدیم آنها را بکشیم. ما آمدیم مناطق را آزاد کنیم. اگر راه فرارشان باز باشد آنها کمتر مقاومت می‌کنند و هم این که به هر حال تلفات کمتری می‌دهیم و آنها هم تلفات کمتری می‌دهند.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: همیشه از خدا می‌خواست که شهادتشان در ایران نباشد و می‌گفت اگر در ایران به شهادت برسم ممکن است به عنوان خونخواهی عده‌ای از طرفداری من به جان هم بیفتند و خون مردم ریخته شود. می‌گفت در خارج هم نمی‌خواهم به دست مسلمانان کشته شوم چراکه اگر بدست آنها کشته شوم ممکن است به انتقام خونخواهی من خون مسلمانان ریخته شود.

وی با اشاره به تاکید سردار سلیمانی بر لزوم اصلاح و هدایت نیروهای داعش گفت: او می خواست در خارج از ایران و بدست کفار شهید شود که به خواست خود هم رسید هم به شهادت رسید و هم خارج از ایران این اتفاق افتاد و هم به دستور مستقیم ترامپ ملعون انجام شد که البته اخیرا هم وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ما قاسم سلیمانی را کشتیم تا خط قرمزهای آمریکا را نشان دهیم یعنی مستقیما بدست آمریکایی‌ها به شهادت رسید، بدست بدترین و پلیدترین آدم‌های روی زمین خونش مظلومانه بر زمین ریخت.

حجت الاسلام عسکری با ذکر خاطره‌ای از سردار سلیمانی گفت: روزی از لشکر ثارالله به همراه سردار می‌آمدیم گفت من عالم دینی را که قبول داشته باشم مانند پیغمبر قبول دارم. می گفت که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، هردو امامین انقلاب را مانند پیغمبر قبول دارم بنابراین اطاعت آنها را بی چون و چرا لازم می دانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha