۵ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84160958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 پزشکان و پرستاران مراقب کلاهبرداران سایبری باشند

کرمانشاه- ایرنا- رییس پلیس فتا کرمانشاه با اشاره به افزایش کلاهبرداری تلفنی از پزشکان و پرستاران گفت: این افراد قبل از هرگونه انتقال وجه و یا مراجعه به دستگاه عابربانک با مسوول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می‌کنند تماس گرفته تا از صحت موضوع اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ «علی عباسی کسانی» روز جمعه به ایرنا افزود: در شیوه جدید کلاهبرداری، فرد کلاهبردار بااستفاده از خط تلفن همراه اعتباری و معرفی خود به عنوان کارمند قسمت اداری و مالی درمانگاه، بیمارستان و یا دانشگاهی که آن پزشک و پرستار فعالیت می‌کند، به شخص دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز و یا فعال سازی برنامه های بانکی و ارسال کد ورود به آن می‌دهد و به این طریق موجودی حساب وی را خارج می کند.

وی ادامه داد: در این روش فرد مجرم با بیان واریز اضافه کار و یا اشتباه پیش آمده در واریز به حساب، فرد قربانی را فریب داده و درخواست ارایه شماره کارت، شماره حساب و در نهایت انتقال وجه به صورت اینترنتی و یا مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌ کند.

سرهنگ کسانی هشدار داد: در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی، خصوصی و یا ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه عابربانک نخواهد بود.

رییس پلیس فتا کرمانشاه یادآوری کرد: اگر تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه، به سرعت با مسوول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می‌کنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.

وی در پایان گفت: پلیس فتا کرمانشاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات شهروندان و رسیدگی به آنها است.