ارتفاع برف در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به ۴۲ سانتی‌متر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ثبت ۱۴ سانتی‌متر برف جدید در ایستگاه کوهرنگ خبر داد و گفت: ارتفاع برف در این ایستگاه به ۴۲ سانتی‌متر افزایش پیدا کرد.

مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش برف و باران در استان از شامگاه چهارشنبه افزود: انتظار می‌رود به سبب سردی هوا ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ پایدار بماند که این موضوع در تغذیه منابع زیرزمینی می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به کاهش بارش برف در استان در سال آبی جاری، تصریح کرد: ارتقاع برف در ایستگاه کوهرنگ در چنین تاریخی در سال گذشته ۴۷سانتی‌متر و در دوره مشابه میانگین بلندمدت ۸۹ سانتی‌متر بوده است.

چراغپور ادامه داد: بارش‌ها به صورت پراکنده تا روز جمعه ادامه دارد و با خروج سامانه بارشی در استان از روز شنبه جو پایداری تا نیمه‌های هفته بر استان حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دما در استان از روز شنبه خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هوای استان بین هشت تا ۱۲ درجه کاهش داشته باشد.

چراغپور با هشدار نسبت به تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان خاطرنشان کرد: کولاک برف، مه گرفتگی، کاهش دید و کندی تردد در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود تردد در این محورها با زنجیرچرخ و رعایت ایمنی کامل انجام گیرد.

وی میانگین بارش‌های سال آبی استان را ۱۹۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha