مدیرعامل گاز استان تهران نسبت به افزایش مصرف گاز هشدار داد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از افزایش مصرف گاز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اگر ما نتوانیم افزایش بی‌رویه مصرف گاز را کنترل کنیم، مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها خواهیم شد که این موضوع مشکلات خاص خود را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از شرکت گاز استان تهران، سعید توکلی روز چهارشنبه در خصوص صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز عنوان کرد: ما در روز ۲ دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به ۲۵ درصد افزایش مصرف داشته ایم.

توکلی یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف گاز را کم توجهی به منابع انرژی دانست و بیان کرد: این در حالی است که با یکسری از راهکارهای ساده، امکان کاهش مصرف گاز وجود دارد. برای مثال ما یک موضوعی داریم تحت عنوان «دمای رفاه و آسایش»؛ این دما باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه باشد که در تمام دنیا پذیرفته شده است. که اگر مردم این دما رعایت کنند شاهد، کاهش مصرف گاز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه هفته گذشته در راستای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، در قالب ۶۰ تیم عملیاتی به کل مراکز دولتی استان مراجعه کردیم و به برخی از آنها که میزان مصرفشان بیش از حد متعارف بود، تذکر دادیم و  گاز تعدادی از این مصرف کنندگان قطع شد.

وی اظهار داشت: اگر مصرف کنندگان خانگی در حد پنج درصد، مصرف خود را کاهش دهند و یکی دو درجه سانتی گراد دمای خانه خود را پایین بیاورند، یک فاز عسلویه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیون متر مکعب به شبکه توزیع گاز اضافه می‌شود.

توکلی با تاکید بر اینکه اگر ما نتوانیم افزایش بی رویه مصرف گاز را کنترل کنیم، مجبور به اعمال برخی از محدودیت ها خواهیم شد، گفت: همه این محدودیت ها منجر به این خواهد شد که شاهد افزایش آلودگی هوا باشیم. برای مثال اگر در راستای این محدودیت ها برخی از صنایع به سمت مصرف سوخت مایع بروند، با توجه به وارونگی هوا، قاعدتا آلودگی هوا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

توکلی با بیان چند راهکار ساده که مردم می توانند اقدام به صرفه جویی در مصرف گاز کنند، توضیح داد: به هیچ عنوان مردم از شومینه استفاده نکنند و جلوی وسایل گرمایشی مانند رادیاتور و بخاری را باز نگه دارند، دمای موتوخانه های خود را روی ۶۰ درجه تنظیم کنند و اقدام به کم کردن یک درجه از وسایل گرمایشی خود کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha