رشته مهندسی سیستم‌های محیط زیست به جمع رشته‌های دانشگاه اراک پیوست

اراک - ایرنا - مدیر گروه رشته‌های میان رشته‌ای و فرارشته‌ای دانشگاه اراک گفت: رشته مهندسی سیستم‌های محیط زیست برای نخستین بار در بین دانشگاه‌های کشور در این دانشگاه ایجاد شد.

دکتر فردین نعمت زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته رشته مهندسی سیستم‌های محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به عنوان اولین رشته میان رشته‌ای در دانشگاه اراک به جمع رشته‌های این دانشگاه پیوست.
وی ادامه داد: این رشته برمبنای دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش تاکنون پذیرش دانشجو نداشته و دانشگاه اراک نخستین دانشگاه کشور در جذب دانشجو با عنوان مهندسی سیستم‌های محیط زیست است.

مدیر گروه رشته‌های میان رشته‌ای و فرارشته‌ای دانشگاه اراک اظهار کرد: یک دانشیار، مرتبط و سه استادیار مرتبط از جمله حداقل ضوابط برای ایجاد این رشته است.

نعمت زاده از اضافه شدن چهار رشته جدید میان رشته‌ای تا ابتدای سال آتی خبر داد و گفت: رشته‌های سیستم‌های انرژی، زیست فناوری، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و مهندسی بازرسی فنی با توجه به نیاز منطقه ای به زودی به جمع رشته‌های دانشگاه اراک اقزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه اراک در راستای توسعه دانشگاه از سال ۹۶، برنامه ریزی برای ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و فرارشته‌ای جدید را در دستور کار خود قرار دارد و بر اساس کسری‌های آموزش عالی منطقه چهار کشور و آمایش آموزش عالی، تعدادی از رشته های مورد نیاز منطقه را مشخص کرده‌ است.
دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha