یک مرکز فرهنگی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می‌شود

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع مرکز فرهنگی و موزه نیز از سوی استاندار دستور آن داده شده و پیگیری‌هایی نیز در این رابطه انجام شده که انشالله بتوانیم جایی در شان یک مرکز فرهنگی و پایتخت فرهنگی معنوی و مردم استان داشته باشیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، رضا شریفی در نشست گرامیداشت سوم خرداد در خصوص حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: ما در این روزها نیازمند پرداختن جدی به این جنس کار برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستیم چرا که جنس مخاطبین و ذائقه آن‌ها تغییر کرده بنابراین باید بر اساس ذائقه مخاطب بویژه مخاطب جوان و نوجوان تدابیر لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ها در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان انقلاب و امامان انقلاب نباید مورد غفلت قرار گیرد تصریح کرد: با مستند و بنا به اظهارنظرهای برخی از تئوری اسکن‌های وابسته به جریانات صهیونیستی، جمهوری اسلامی را نمی شود با تهاجم سخت براندازی کرد بلکه جمهوری اسلامی را باید از درون استحاله کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بخشی از استحاله ناظر به این است که نسبت به مساله شهادت، ایثار، مقاومت، سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و تعظیم شعائر ملی و مذهبی بی تفاوت شویم و این جنس کار برایمان عادی شود.

وی با بیان اینکه این جنس کار نباید برای مردم عادی شود بیان کرد: باید یک تیم مقتدر و منسجم در این راستا ورود کند تا کارهای زمین مانده را انجام و این پیام را به مخاطب خاص و مخاطب عام در سطح جامعه منتقل سازد که ما به ارزش های انقلابمان صرف نظر از قومیت و مذهبیت همچنان وفادار هستیم و به عنوان مسلمان ایرانی این وفاداری را در عمل ثابت می‌کنیم.

شریفی یکی از مصادیق اثبات این وفاداری را کار در عرصه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد و افزود: باید این جنس کار را به لحاظ شکلی و گفتمانی درک و پیاده سازیم.

وی خاطرنشان کرد: ولایت، رهبری، انسجام مردم، اعتقاد مردم به تغییر، از جان گذشتگی، ایثار و مقاومت از جمله متغیرهایی است که سبب شد انقلاب در کنار رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی برسد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکنون یکی از افراد وابسته به رژیم غاصب صهیونستی اعلام کرده این اتفاقی که در کشورهای اروپایی و آمریکا در حوزه دانشجویی رخ داده نتیجه نامه چند سال پیش رهبر انقلاب ایران به جوانان و دانشجویان بوده است.

وی بیان کرد: قصه غزه و جنایات غزه نقش کاتالیزور را داشت یعنی جهان برای پذیرش این جنس کارها آماده شده اما نگرانی ما این است که ما نتوانیم نسل جدید خود را برای این آموزه ها آماده سازیم و صندوق ذخیره معنوی ارزشمند را نتوانیم برای نسل جدید و ذائقه آن‌ها نقد کنیم البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب این نسل خیلی از ما جلوتر هستند به شرطی که ابهاماتی که برای آن‌ها به وجود آمده پاسخ داده شود.

شریفی بیان کرد: اکنون عصر شبهه است که افرادی سعی دارند اصل انقلاب را زیر سوال ببرند که در برخی از کلاس‌ها در حوزه دانشجویی و دانش آموزی شاهد این مساله هستیم که این امر نشان دهنده ضعف مسوولان در حوزه تبیین و انگاره سازی واقعی برای این نسل است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر سال در این ایام به صورت راهبردی، حرفه ای و حکیمانه به این موضوع اشاره دارد که چه کنیم تا امید، اعتماد طرفینی بین حکمرانان و عامه مردم حفظ و فاصله ایجاد نشود که مخرج مشترک و قاعده کارکردها در همه حوزه ها بحث مقاومت و ارزش‌هایی است که برای همه مردم ارزش به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha