عملیات آبخیزداری موجب بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی در ملارد شده است

تهران- ایرنا- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد از عملیات انجام شده آبخیزداری در حوزه آبخیز «اخترآباد» این شهرستان گفت: با توجه به اثرات مثبت اجرای عملیات آبخیزداری، این اقدامات موجب بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه شده است.

به گزارش ایرنا، سید علی عظیمی روز شنبه در حاشیه بازدید معاونان برنامه ریزی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان این مطلب افزود: عملیات آبخیزداری زمینه افزایش اشتغال برای بهره برداران و جلوگیری از مهاجرت روستائیان را فراهم کرده است که این آثار جزو دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری به شمار می آیند.

وی به اقداماتی که در دو سال گذشته در حوزه آبخیز «اخترآباد» انجام شده است اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: طی دو سال گذشته با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح ملی اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز فاقد سد عملیات آبخیزداری شامل احداث بندهای سنگی- گابیونی به حجم ۴۲۰۰ مترمکعب و بندهای سنگی-ملاتی به حجم ۴۰۰۰مترمکعب در این حوزه آبخیز اجرایی شده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ملارد تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان ملارد را مورد تأکید قرارداد و خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت اجرای این گونه پروژه ها در کنترل سیل و رسوب و حفظ منابع پایه آب و خاک و همچنین تقویت منابع آب های زیرزمینی، شرایط و پتانسیل های لازم برای استمرار و تداوم اقدامات آبخیزداری در ۴ حوزه آبخیز این شهرستان فراهم می باشد.

عظیمی در جریان این بازدیدها از مهیا بودن نهالستان بزرگ جنوب غرب استان تهران واقع در شهرستان ملارد برای تولید نهال های مورد نیاز نیز خبر داد.

شهرستان ملارد در جنوب غربی تهران قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha