۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 84144839
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه شهرک صنعتی اسکو آماده اجراست

تبریز - ایرنا - فرماندار اسکو گفت: طرح توسعه شهرک صنعتی سبز این شهرستان در سطح ۱۱۰ هکتار آماده شده است و در قالب فاز دوم این شهرک اجرا می‌شود.

بابک رضی منش، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وسعت این شهرک با طرح توسعه آن ۱۶۸ هکتار است، افزود: طرح توجیهی زیست محیطی این شهرک آماده و تایید شده است و تلاش می شود عملیات اجرایی در آینده نزدیک آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این شهرک نقش به سزایی در حوزه ثروت آفرینی محصولات و خروج از خام فروشی آن ایفا خواهد کرد، اظهار داشت: این شهرستان در تولید پسته، گردو، بادام، گل محمدی و سایر محصولات در سطح استان در رتبه های اول قرار دارد بنابراین ضرورت ایجاد امکانات برای فرآوری این محصولات احساس می شود.

فرماندار اسکو گفت: با ایجاد شهرک صنعتی آرزوی ۲۰ ساله مردم این شهرستان محقق شد ولی با وجود داشتن ظرفیت های بالای گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی در این شهرستان این شهرک فاقد امکانات لازم برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات است.

رضی منش، با بیان اینکه این شهرک تنها شهرکی است که قبل از افتتاح تمام واحدهای آن واگذار شد، ادامه داد: در فاز اول این شهرک ۵۸ هکتار واگذار شده است و بقیه نیز در قالب فاز دوم اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان افتتاح این شهرک، قرارداد ۴۵ واحد تولیدی واگذار شد و هم اکنون نیز حدود پنج واحد عملیات اجرایی خود را آغاز کرده اند، یادآوری کرد: این شهرک فناور بوده و بخشی از آن برای واحدهای دانش بنیان طراحی شده است.

شهرستان اسکو با قدمت ۹۲ سال فاقد شبکه فاضلاب شهری است

فرماندار اسکو گفت: این شهرستان با وجود قدمت ۹۲ ساله فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب شهری بوده و در کنار آن شهر جدید سهند با کمترین قدمت دارای شبکه فاضلاب شهری است بنابراین با پیگیری لازم عملیات احداث شبکه فاضلاب این شهرستان آغاز شده است.

رضی منش، افزود: هم اکنون ۷.۵ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب شهری اسکو تخصیص یافته و اجرای ۱۰ کیلومتر آن در فاز اول آغاز شده و با صرف ۱.۵ میلیارد تومان خط انتقال آن به طول ۱.۵ کیلومتر اجرا و به شبکه وصل شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بخش جمع آوری فاضلاب شهری وجود تصفیه خانه است، اظهار داشت: تصفیه خانه مشترکی بین فاز ۴ سهند، خسروشاه و اسکو در منطقه بارانلو در قالب یک تفاهم نامه ۱۰۰ میلیارد تومانی بین شهرکت عمران سهند و شرکت آب و فاضلاب استان احداث می شود و هم اکنون تجهیز کارگاه این تصفیه خانه انجام شده است.

تکمیل کنارگذر ایلخچی نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد

فرماندار اسکو با اشاره به اینکه اجرای کنارگذر ایلخچی از مطالبه اصلی و جدی مردم این شهر است، گفت: این پروژه به طول ۹ کیلومتر بوده که ۶ کیلومتر آن اجرا شده و تنها آسفالت آن مانده و سه کیلومتر آن نیز بدون تملک رها شده است.

رضی منش، ادامه داد: این پروژه جزو پروژه های ملی بوده که از سال ۸۶ آغاز شده بود و جزو پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف بود که با پیگیری نمایندگان و مسوولان استان و این شهرستان تلاش می شود با تغییر مسیر سه کیلومتر بقیه، این پروژه به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه با اجرای طرح تبادل و کلیه جوانب نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است ولی در صورت تخصیص ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان مسیر اجرا می شود و بقیه نواقص را نیز می توان به مرور زمان انجام داد.

رضی منش، یادآوری کرد: بر اساس آخرین توافق مقرر شده تا اجرای سه کیلومتر بقیه پروژه در مسیر اقتصادی تری اجرا شود و هم اکنون مراحل تامین اعتبار آن در حال انجام و مسایل فنی پروژه نیز تا حدودی تعیین تکلیف شده است و منتظر نظر مشاور پروژه هستیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha