پیشگامی در اجرای نهضت سبز جنگل و افتتاح هشت طرح حوزه آب و برق

ایلام- ایرنا - اراضی بیابانی شهرستان دهلران هفته گذشته محل اجرای طرح بزرگ جهش نهضت سبز نهال کاری برای اولین بار در کشور بود که در قالب آن یک میلیون اصله نهال در سطح هزار هکتار در این شهرستان کاشته می شود.

به گزارش ایرنا،جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام با حضور استاندار ایلام به طول ۵۷۰ کیلومتر در مناطق دشت عباس، عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد.

در این هفته همچنین هشت طرح حوزه آب و برق استان ایلام در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران در آیینی با حضور استاندار ایلام و از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

این طرح ها شامل ۲ طرح در حوزه آبرسانی و ۶ طرح در حوزه برق است که در قالب سی و یکمین مرحله از پویش "هر هفته- الف- ب- ایران" با حضور رضا اردکانیان به بهره برداری رسید.

استان ایلام پس از طی کردین بدترین روزهای کرونایی در آبانماه با اعمال محدودیت های جامع به آرامش نسبی رسید و تعداد موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا کاهش یافت هر چند مسوولان این وضعیت را شکننده اعلام کرده و خواستار رعایت مستمر و همیشگی پروتکل ها توسط مردم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: با وجود بهتر شدن وضعیت کرونا اما این استان از نظر بستری های کرونا رتبه اول کشور و از نظر فوتی رتبه شانزدهم را دارد.

هرچند برخی محدودیت ها در استان کاهش یافته است اما محدودیت های ترافیکی و تردد خودروها همچنان ادامه دارد و از ورود بدون مجوز خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی جلوگیری می شود.

رتبه دوم استان از سرانه بودجه سال ۱۴۰۰، بازداشت فرد حیوان آزار، اهدای دستگاه اکسیژن ساز توسط بنیاد مستضعفان به استان، واگذاری ۴۹ طرح به بخش خصوصی و کشف ۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق از دیگر اخبار هفته گذشته است.

ایلام همچنان رتبه نخست بستری کرونا در کشور را دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استان ایلام با وجود کاهش میزان بستری ها در ۲ هفته نخست آذرماه، همچنان رتبه نخست بستری های کرونا را در کشور دارد.

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، این استان از نظر فوتی کرونا بالاتر از میانگین کشوری و رتبه شانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

محدودیت های ترافیکی مناطق قرمز و نارنجی ایلام همچنان ادامه دارد

رییس پلیس راه ایلام گفت: بنا بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا، اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی در شهرهای قرمز و نارنجی استان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: رانندگان تا عادی شدن وضعیت استان، از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

معاون استاندار: ابتلای کارمندان ایلامی به کرونا کاهش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: ابتلا به کرونا در بین کارمندان این استان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: میزان ابتلای کارمندان به کرونا از ۲۵۰ نفر به ۲۰ تا ۳۰ نفر رسیده است که نشان می دهد نظارت ها و رعایت پروتکل ها تأثیر بسیار خوبی بر کاهش ابتلا داشته است.

هشت طرح حوزه آب و برق با حضور وزیر نیرو در ایلام افتتاح شد

هشت طرح حوزه آب و برق استان ایلام در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران روز سه شنبه در آیینی با حضور استاندار ایلام و از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل ۲ طرح در حوزه آبرسانی و ۶ طرح در حوزه برق است که در قالب سی و یکمین مرحله از پویش "هر هفته- الف- ب- ایران" با حضور رضا اردکانیان به بهره برداری رسید.

استاندار ایلام: دهلران شرایط ارتقا به فرمانداری ویژه دارد

استاندار ایلام گفت: شهرستان مرزی دهلران شرایط لازم را برای تبدیل شدن به فرمانداری ویژه دارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی و بهزاد علیزاده نماینده استان در مجلس شورای روز دوشنبه با معاون سیاسی وزیر کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در مباحث سیاسی و انتخابات پیش رو خواستار ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان دهلران شد و گفت: این شهرستان شاخص‌های لازم برای معرفی شدن بعنوان فرمانداری ویژه را داراست و در این راستا نیازمند مساعدت ویژه وزارت کشور برای فراهم شدن مقدمات این مهم جهت طرح در کمسیون های تخصصی و ارجاع به هیئت دولت هستیم.

استاندار: ایلام ظرفیت صادرات برق به کشور عراق را دارد

استاندار ایلام گفت: این استان علاوه بر تولید برق برای مصرف داخلی کشور، ظرفیت صادرات به ۲ استان مهم کشور عراق شامل واسط و میسان را دارد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در مراسم افتتاح  و بهربرداری ۶ پروژه برق رسانی و  ۲ طرح آبرسانی ایلام در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران  با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو اظهار داشت: مرز مهران، دهلران و دشت عباس ایلام به دلیل اینکه بصورت مستقیم به شبکه نیروگاه برق سیمره وصل هستند به راحتی می توانند به استان های مهم کشور عراق در همسایگی ایلام و در نهایت دولت مرکزی این کشور صادارت برق داشته باشند.

نهضت سبز نهال‌کاری در سطح هزار هکتار از اراضی دهلران آغاز شد

جهش نهضت سبز نهال کاری برای اولین بار در کشور و استان ایلام در سطح یک هزار هکتار از اراضی بیابانی و عرصه های طبیعی شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام امروز جمعه با حضور استاندار ایلام و دستگاه های اجرایی ذی ربط در سطح ‌مناطق دشت عباس ،عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد.

ایلام‌ رتبه دوم اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ را دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: استان ایلام از نظر سرانه جمعیتی رتبه دوم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) را در بین استان های کشور در بودجه سال آینده دارد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام، رحمت الله قیصوری روز یکشنبه در تشریح لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان ایلام در این لایحه بیش از ۷۰.۵  افزایش یافته است و اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استانی نسبت به سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد.

۴۹ طرح عمده ایلام به بخش خصوصی واگذار شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ۴۹ طرح عمده در بخش ورزش، آب و فاضلاب و خدمات این استان از سال ۹۶ تا ۹۸ به شکل واگذاری مدیریت به بخش خصوصی واگذار شده است.

رحمت الله قیصوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در استان ایلام روند واگذاری طرح ها به بخش خصوصی از سال ۱۳۹۶ روند رو به رشدی داشته است و بخش عمده ای از طرح های دولتی و نیمه دولتی استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

سه دستگاه اکسیژن ساز از سوی بنیاد مستضعفان به ایلام اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی ۳۰۰ لیتری از سوی بنیاد مستضعفان به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال افزایش شیوع کرونا در موج سوم و با توجه به مشکلات بیمارستان‌های درگیر کرونا با پیگیری های مداوم امام جمعه و استاندار ایلام این سه دستگاه توسط رییس بنیاد مستضعفان به استان اختصاص یافت.

پلیس راه ایلام مانع ورود ۱۵ هزار خودرو به نقاط قرمز و نارنجی شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: نیروهای پلیس راه ایلام از ابتدای آذرماه سال جاری تا عصر دیروز ۱۵ هزار خودرو را به شهرهای مبدا خود عودت یا به رعایت نکات بهداشتی و مقررات رانندگی ارشاد شده اند.

سرهنگ رضاهمتی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت هم یک هزار و ۱۲۶ خودرو که نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقاومت کرده اند، مشمول جریمه و برخورد قاطع پلیس شده اند.

 ۱۲ میلیارد ریال برای ساماندهی یادمان شهدای شرهانی دهلران اختصاص یافت

استاندار ایلام گفت:۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شرهانی شهرستان مرزی دهلران اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در بازدید از یادمان شهدای گمنام شرهانی دهلران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عملیات محرم اظهار داشت: استان ایلام و مردم دهلران، هشت سال مستقیم درگیر نبرد با دشمن بودند و با دست خالی در مقابل دشمن جانانه مقاومت و ایستادگی کردند.

معاون استاندار: محلات ۱۴ شهر ایلام هدف بازآفرینی شهری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه محلات ۱۴ شهر استان هدف طرح بازآفرینی شهری قرار گرفته است، گفت: در کلیه این شهرها پروژه‌ هایی برای اجرای بازآفرینی شهری تعریف شده است.

احمد کرمی اظهار داشت: محلات ۱۴ شهر ایلام که دارای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی هستند در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی  و مدیرکل شرکت بازآفرینی شهری و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی به ایلام برای عملیات بازآفرینی در هر کدام این شهرها پروژه‌ هایی تعریف و مقرر شد اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه ها تخصیص یابد.

معاون وزیر علوم: ۴۳ پروژه ورزشی در دانشگاه ها به بهره برداری رسید

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ پروژه ورزشی در سطح دانشگاه های سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در همایش ملی تازه های ورزش و سلامت به شکل وبینار در دانشگاه ایلام با تاکید بر اولویت توسعه ورزش دانشگاهی نزد مسوولان وزارت علوم، تلاش جدی دانشگاه ها در حوزه های ورزش قهرمانی، همگانی و حضور پررنگ در رویدادهای بین المللی را خواستار شد.
وی افزود: اتمام طرح های نیمه تمام و مشارکت گسترده تر دانشگاه ها در این خصوص از جمله برنامه های پیش رو در جهت توسعه ورزش در دانشگاه هاست.

۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز مهران کشف شد

رییس کل دادگستری ایلام گفت: طی یک ‌ماه گذشته افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق دارویی، بهداشتی و سوخت در مرز مهران کشف و ضبط شده است.

علی دهقانی در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: پرونده این تخلفات به صورت ویژه در دادگستری و سازمان تعزیرات استان در حال رسیدگی بوده و در این راستا دادگستری کل در برخورد قاطع با پدیده قاچاق مصمم و جدی است.

برق مشترکان کم مصرف در ایلام رایگان شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه طرح برق امید ابزار تشویقی وزارت نیرو و دولت برای بهره وری بیشتر و ایجاد الگوی مصرف متوازن و متناسب است، گفت: در اجرای این طرح مشترکان کم مصرف از برق رایگان برخوردار می‌شوند.

هادی شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح برق امید ویژه مشترکان کم مصرف برق خانگی در استان ایلام آغاز شده و مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، از این طرح بهره خواهند برد.
نامه سر پرستار بیمارستان نشان دهنده قصور در درمان نوزاد آبدانانی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نامه ای خطاب به مردم استان، گفت: نامه‌ منتسب به پرستار مسوول یکی از بخش های بیمارستان امام خمینی(ره) که در فضای مجازی انتشار یافته است، تنها یک گزارش عملکرد در بخش مبدا بوده و به هیچ عنوان نشان دهنده قصور در روند درمان نوزاد شیرخوار آبدانانی نیست.

به گزارش ایرنا، برخی کانال های خبری نامه ای را از طرف سرپرستار بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام خطاب به رییس بیمارستان منتشر کردند که در آن به قصور پرستار بخش و نبود دستگاه اکسیژن بر بالین نوزاد آبدانانی اشاره شده است.

۶۷۰ دستگاه لپ تاپ و تبلت بین نیازمندان ایلام توزیع شد

۶۷۰ دستگاه لپ تاپ و تبلت روز سه شنبه در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مسئولان محلی بین دانشجویان و دانش آموزان مددجوی کمیته امداد استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این آیین گفت: از این تعداد دستگاه ۱۵۰ دستگاه لپ تاپ بوده که با مشارکت کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب تهیه شده و بین دانشجویان و دانش آموزان  یتیم و نخبه  مددجو توزیع خواهد شد.

حیوان آزار ایلامی بازداشت شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: شخصی که چند روز پیش اقدام به حیوان آزاری کرده بود، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، غلامرضا ابدالی روز جمعه اظهار داشت: در واپسین روزهای هفته جاری گزارش هایی مردمی مبنی بر حیوان آزاری توسط یک فرد به این اداره کل واصل شد.

وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع و اهمیت امنیت جسمی و روحی حیوانات، ماجرا برای بررسی بیشتر در دستور کار ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha