بودجه ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت شاخص‌های توسعه تعیین شود

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان، سیب‌وسوران و مهرستان در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ با توجه به بازدیدهایی سالجاری رییس مجلس از سیستان و بلوچستان و گفت‌وگوهای تخصصی نمایندگان با مسوولان کشوری و وضعیتی که در مورد شاخص‌های استان از نظر توسعه تعریف شده در نظر گرفته شود.

 ملک‍محمد فاضلی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شاخص‌های توسعه شامل آب به عنوان زیر ساخت اصلی و راه و ارتباطات به عنوان لازمه هر امر توسعه‌ای در سیستان و بلوچستان و آموزش با زیر بنای ۱.۵ در مقایسه با میانگین ۵.۵ تا ۶ کشوری نیازمند توجه ویژه در بودجه ۱۴۰۰ است.

وی افزود: در تدوین بودجه ۱۴۰۰ باید جمعیت ساکن درسیستان و بلوچستان که تقریبا ۳.۵ تا ۳.۷ درصد جمعیت کشوری بوده در نظر گرفته شود.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان بیان کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان مثبت و ویژه بوده و امید می‌رود با تخصیص بودجه مناسب سطح رفاه مردم بالاتر رفته و از محرومیت‌ها کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان وسعت سیستان و بلوچستان ۱۱ درصد وسعت کشوری بوده و در برخی شاخص‌های توسعه عقب ماندگی‌هایی وجود داشته ‌که از این نظر در رتبه ۳۲ کشوری هستیم  این مهم باید در تدوین بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

دکتر فاضلی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۰ یک ردیف خاصی برای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در نظرگرفته شود.

وی بیان کرد: درصدی که در بودجه ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده تقریبا ۳.۷۵ درصد بوده که انتظار می‌رود با توجه به جمعیت ساکن و وسعت این استان حدود ۶ درصد بودجه کشوری به این استان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲هزارو  ۴۰۰ هزار میلیارد تومان چهارشنبه گذشته از سوی معاون پارلمانی رییس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha