۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84138469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاوروف: قفقازجنوبی با ثبات می‌شود

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبر: 84138469
لاوروف: قفقازجنوبی با ثبات می‌شود

مسکو - ایرنا - «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: قفقاز جنوبی از تنش و اختلاف رها و به منطقه ثبات تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز دوشنبه در مسکو در نشست با آرا آیوازیان وزیرامورخارجه جدید ارمنستان تصریح کرد: بیانیه مشترک سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که ۹ ماه نوامبر (19 آبان)  امضا شد، جنگ را در قره باغ متوقف و شرایط برای اجرای توافق ها را فراهم کرد؛ به این ترتیب ما می توانیم شرایط را برای تبدیل  قفقاز جنوبی از حالت اختلافات به منطقه باثبات و شکوفایی به نفع همه اقوام ساکن آن را فراهم کنیم.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: ما از هر راه ممکن به پیشرفت در این مسیر کمک خواهیم کرد.

 لاوروف با بیان اینکه مساله مبادله اسرا مساله بسیار مهمی است،  خاطرنشان کرد: روسیه با کمک صلحبانان خود به مبادله اسرا بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد.

 وی تصریح کرد که مناقشه قره باغ در زمان حاضر فقط از مرحله گرم (زد و خوردهای مسلحانه) خارج شده است.  

لاوروف خاطرنشان کرد که روسیه بودجه بیشتری را به کمیته بین المللی صلیب سرخ برای ادامه فعالیت آن در منطقه قره باغ اختصاص می دهد.

آرا آیوازیان وزیر خارجه ارمنستان نیز از روسیه بخاطر سهم بزرگ آن برای برقراری آتش بس در قره باغ قدردانی کرد.

درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهرماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و در ۹ نوامبر (۱۹ آبان ماه) گذشته با امضای بیانیه سه جانبه رؤسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha