۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84128866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محرومیت ۳۰ خانوار رضوانشهری از آب شرب شهری

۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۶
کد خبر: 84128866
 محرومیت ۳۰ خانوار رضوانشهری از آب شرب شهری

رشت - ایرنا - حدود ۳۰ خانوار حوزه شهری رضوانشهر ساکن در مناطق خیابان مرادخانی، همچنان از آب آشامیدنی محروم هستند.

فقدان آب لوله کشی در برخی مناطق شهری شهرستان رضوانشهر موجب شده تا آنها برای شست و شو و برداشت آب آشامیدنی از آب رودخانه ها و چاه های غیر بهداشتی استفاده کنند اما این اقدام برای مردم این مناطق همواره دشوار و خطرآفرین بوده و آنان را در معرض انواع بیماری قرار داده است.

عده ای از ساکنان این مناطق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و بیان مشکلات موجود و نبود آب شرب لوله کشی خواستار توجه بیشتر مسئولان و مدیران شهری به مطالبات آنان شدند.

هوشنگ محمدبیگی از افراد ساکن در خیابان مرادخانی رضوانشهر می گوید: چندین سال است که مشکلات و خواسته های خودمان را فریاد می‌کنیم ولی کسی صدای مظلومیت ما را نمی‌شنود.

وی افزود: وقتی برای ساخت منزل شخصی ام از شهرداری پروانه ساخت دریافت می کنم و هزینه‌های مربوطه را شهرداری دریافت می‌کند باید در مقابل خواسته های ما نیز متعهد باشند.

یک عضو شورای اسلامی شهر رضوانشهر در همین رابطه در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات آن مناطق بدلیل وجود اشکالات و نحوه مدیریت شهری به دوره‌های قبل بر می‌گردد.

زهرا عسگرپور افزود: در دوره‌های قبلی مدیریت شهری حدود ۹۰ هکتار اراضی شهری را از نقشه جامع شهرداری خارج کردند و همین موضوع موجب بلاتکلیفی ساکنان این مناطق شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری و اقدامات خوبی که بعمل آمد، این میزان از اراضی شهری مجدد به نقشه جامعه شهرداری رضوانشهر الحاق شد و در حال رفع مشکلات مردم هستیم.

 عضو شورای اسلامی رضوانشهر گفت: حل مشکل آب شرب و بهسازی روکش آسفالت جاده‌ای از مهمترین مطالبات مردم این منطقه محروم به شمار می‌رود و کاملاً به این موضوعات واقفیم و برای رفع مشکلات آب شرب در این مناطق، انتقال آب شرب با تانکر برای مردم بصورت روزانه صورت می‌گیرد.

همچنین اعضای گروه جهادی بسیج رسانه با همکاری معاونت فضای مجازی سپاه ناحیه رضوانشهر با حضور در بیگزاد محله رضوانشهر در اردوی جهادی یک روزه جهت انعکاس مشکلات مردم و پیگیری از مسئولان خواستار توجه به این موضوع مهم شدند.

رئیس اداره آب و فاضلاب رضوانشهر نیز در این راستا گفت: هنوز اعتبارات لازم برای رفع محرومیت آب شرب ساکنان این منطقه پیش بینی نشده است و به محض تأمین بودجه لازم اقدام به لوله کشی خواهیم کرد.

بهزاد نوربخش افزود: درخواست‌های مردمی برای رفع مشکلات موجود در حال رسیدگی و پیگیری است و درصدد تأمین اعتبار لازم برای جبران این عقب ماندگی هستیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت ۲ شهر بنام‌های رضوانشهر و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha