۶ آذر ۱۳۹۹، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84123906
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰ اصله درخت در محدوده گردشگری تلاب زریبار غرس شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: به مناسبت هفته بسیج، ۱۳۰ اصله درخت (بلوط و زالزالک) با مشارکت منابع طبیعی و بسیج شهرستان در محدوده گردشگری تالاب بین المللی زریوار غرس شد.

ابراهیم همت بلند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاشت درخت در این منطقه در راستای اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب زریبار و بومی سازی و غنی سازی جنگل‌های محدوده دریاچه انجام شد.

وی با بیان اینکه آبان امسال تعدادی از درختان خشکیده غیر بومی آقاقیا در آن محدوده قطع شده بود، افزود: طرح جامع غنی سازی و بازسازی جنگل محدوده زریبار با کاشت گونه‌های بومی متناسب با ترکیب جنگل‌های اطراف و احیای ترکیب گونه‌ای با درختان بومی ادامه دارد.

همت بلند اضافه کرد: طبق طرح جامع و تصمیم کارگروه تنوع زیستی زریبار، پائولونیاهای دریاچه نیز که یکی از گونه‌های غیر بومی و مهاجم است باید با گونه‌های بومی جایگزین شود.

تالاب زریبار هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنوانسیون بین المللی رامسر است، پناهگاه حیات وحش و تالاب زریبار دارای حجم تقریبی آب بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha