۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس افتتاح شد

شیراز-ایرنا- ۱۵۱ پروژه محرومیت ‌زدایی سازمان بسیج سازندگی استان فارس دوشنبه با حضور فرمانده سپاه فجر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس دوشنبه در این مراسم که به صورت ارتباط تصویری با حضور مسئولان محلی و شورای تامین شهرستان ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد با تبریک هفته بسیج و تشکر از متولیان این پروژه ها، گفت: شعار هفته بسیج امسال "بسیج، پیشرو در خدمت و امید آفرینی" است و هفته بسیج یادآور رشادت های جوانان بسیجی از مرز و بوم است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها فعالیت دارد، تاکید کرد: فلسفه وجودی بسیج این است که از ظرفیت آحاد جامعه برای مواجه با مشکلات استفاده کند و از این رو بسیج دارای اقشار مختلف بوده و ۲۲ قشر در بسیج تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه پایگاه ها و نواحی بسیج در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند، بیان کرد: اگر مسئله ای برای یک سازمان پیش بیاید بسیج برای حل مسئله به آن سازمان کمک می کند.
سردار بوعلی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه های بسیج، خدمت خالصانه و مومنانه است، گفت: فرزندان این ملت عزیز امروز از لحاظ سطح فنی در جایگاهی هستند که با اِبراز توانمندی های خود و با استفاده و تکیه به ظرفیت های داخلی و نیروهای جهادی در مسیر رفع محرومیت ها و مشکلات گام بر می دارند.
فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه در استان فارس شاهد قرارگاه های متعددی هستیم که در راستای محرومیت زدایی و اِشتغال نقش آفرینی می کنند، بیان کرد: در شیراز قرارگاه احمد ابن موسی (ع)  ۱۶ محله محروم را تحت پوشش خود قرار داد ه و با هم افزایی سایر نهادها اقداماتی انجام می دهند که در همین راستا پروژه هایی را تعریف کرده که شامل ساماندهی محلات، ایجاد اماکن ورزشی، توزیع جهیزیه، تسهیلات و کارگاه های خانگی است.
سردار بوعلی همچنین به فعالیت قرارگاه جوادالائمه (ع) اشاره کرد و افزود: این قرارگاه ۶ دهستان محروم را تحت پوشش دارد و در زمینه های علمی، فرهنگی،مذهبی، عمرانی و ... فعالیت دارد.
وی در ادامه به اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان در سطح کل اشاره و اضافه کرد:  فعالیت های سازمان بسیج سازندگی استان علاوه بر مرکزیت در سطح شهرستان ها و حتی خارج از آن نیز گسترده می باشد و امروز شاهد افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی در ۳۰ نقطه از استان فارس توسط این سازمان به محوریت شهرستان مرودشت می باشیم.
فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه به افتتاح زمین چمن مصنوعی شهدای جهادگر شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: این زمین چمن مصنوعی با مشارکت سپاه فجر فارس و شهرداری در زمینی به متراژ ۹۰۰ متر مربع با ارزش ۱۵ میلیارد ریال به مناسبت هفته بسیج امروز افتتاح شد.

راه اندازی ۲۸۶ کارگاه کارآفرینی با اشتغالزایی هزار و ۱۰۰ نفر در سال ۹۹
سرهنگ اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم با تبریک هفته بسیج، گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در این چهل و اندی سال به چشم دیده‌ایم.
وی به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف در این چهل سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نیروی مؤمن انقلابی پای کار از ابتدای انقلاب در طرح‌های مختلف حضور چشمگیر و تعیین کننده در عرصه دفاع مقدس وحضور در عرصه‌های سازندگی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از دفاع مقدس، فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری از جمله اقدامات بسیج در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی در این دوران بوده است را داشته اند. 
قزل سفلی به افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر فارس در این آیین اشاره و بیان کرد:از این تعداد پروژه، ۹۵ مورد آن عمرانی و ۵۶ پروژه اشتغال زایی است که در ۳۰ نقطه استان فارس به ارزش ریالی ۲۰۰میلیارد ریال که توسط خود سپاه فجر در این پروژه ها هزینه شده و مبالغ زیادی نیز توسط خیرین و مشارکت دستگاه های دولتی ومردم صورت گرفته است .
وی به افتتاح ۹۵ پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای هفت پروژه چمن مصنوعی با متراژ ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع با ارزش تقریبی ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث ۹ پروژه‌های آب رسانی نظیر استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، انتقال آب شرب به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و احداث ۳ پل بین راهی، احداث ۲ مدرسه، احداث ۶۲ مسکن ویژه محرومین و نیازمندان، احداث ۶ پروژه محرومیت زدایی فرهنگی نظیر خانه عالم، و مسجد و کارگاه‌های اشغال زایی جمعاً به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته بسیج سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس است.
مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه نیز به ۶۵ پروژه اشتغال زایی هفته بسیج اشاره نکرد و گفت:  افتتاح پروژه های همچون کارگاه خیاطی، پرورش شتر مرغ،بسته بندی عسل ومربا وخرما،پرورش قارچ،تولید سرکه ومیوه وپرورش بوقلمون و فرآورده‌های لبنی وصنعتی وتولید ماسک وصنایع چوب و..به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال واشتغال بیش از ۶۵۰ شغل مستقیم وبیش از ۸۰۰ شغل غیرمستقیم است. 
قزل سفلی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۲۸۶ کارگاه با اشتغالزایی قریب به هزار و ۱۰۰ نفر کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و... اجرا و راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha