رییس شورای شهر مشهد: مدیریت شهری دغدغه کارتن خوابها را دارد

مشهد-ایرنا- رییس شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر و شهرداری مشهد در خصوص آسیبهای اجتماعی به ویژه کارتن خوابها و جمع آوری معتادان متجاهر دغدغه مند هستند.

محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: با توجه به سرد شدن هوا هم اکنون شهرداری مشهد در حال تکمیل گرمخانه‌های شهری برای استقرار افراد بی‌خانمان است.

وی ادامه داد: در زمینه جمع آوری افراد بی‌خانمان و متکدی مشکل عمده، وجود معتادان متجاهر در میان این افراد است که به دلیل اعتیاد، حضور آنان در گرمخانه‌ها یا مراکز حمایتی با مشکل رو به رو است.

رییس شورای شهر مشهد گفت: با پیگیری شورای شهر، معاون دادستان، نیروهای حوزه بهداشت و درمان و عوامل انتظامی مشهد در روزهای آینده جمع آوری گسترده معتادان متجاهر از شهر مشهد آغاز خواهد شد.

حیدری افزود: لازم است با هم‌افزایی، پیش از سردتر شدن هوا افراد بی خانمان از سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شوند تا شاهد اتفاقات ناگوار و بالا رفتن تلفات انسانی بابت فوت این افراد در شهر نباشیم.

تمکین از مصوبات شورای شهر

رییس شورای شهر مشهد همچنین به بررسی لایحه بودجه ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیون تومانی شهرداری مشهد در کمیسوینهای تخصصی شورا اشاره و بیان کرد: این لایحه گام بلند و منحصر به فردی برای توسعه و عمران مشهد به شمار می رود.

حیدری بر لزوم ایجاد امید و اعتماد سازی میان مردم تاکید کرد و گفت: شان و جایگاه شورا و اعضای آن باید حفظ شود چرا که این شورا برآمده از رای مردم است و شهرداری در خط مقدم حفظ شان و جایگاه شورا قرار دارد.   

وی اضافه کرد: همراهی شورا با شهرداری مشهد مورد تاکید است اما وظیفه نظارتی شورا به قوت خود باقی است و باید توجه داشت تمکین شهرداری به مصوبات شورا برای مردم اعتمادآور است چرا که مردم احساس می‌کنند انتخاب آنان اثربخش بوده و این مساله در موضوع انتخابات پیش رو نیز تاثیرگذار است.

او به همکاری بی بدیل عوامل شهری و اجرایی در شهر مشهد اشاره و بیان کرد: اجرای مصوبات شورا از نتایج همکاری یاد شده است و باید توجه داشت تنها مرجع قانونی که می تواند این مصوبات را متوقف کند دیوان عدالت اداری است.  

شورای شهر مشهد بسیجی است

رییس شورای شهر مشهد ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: در این شورا بیشتر اعضا توفیق حضور و فعالیت در عرصه بسیج را داشته‌اند و مانند سایر اقشار مردم خدمات ارزشمندی به نظام و انقلاب کرده اند.

حیدری افزود: بسیج همان گونه که در دوران دفاع مقدس حضور درخشانی داشت امروز نیز فارغ از گرایشهای سیاسی در عرصه سلامت در کنار و مردم و مسوولان قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام "محمد حسن راستگو" به فوت این روحانی مبلغ مذهبی اهل مشهد اشاره و بیان کرد: ایشان علاوه بر اینکه از روشهای نو در آموزش معارف دینی بهره می گرفت و سابقه درخشانی در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی داشت قبل از انقلاب نیز از یاران "حاج مهدی فرودی" بود.    

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha