۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84119604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف دمای سردترین و گرمترین نقطه یزد به ۱۶ درجه رسید

یزد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با دمای ۱۸ درجه و گاریزات شهرستان تفت با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بود که اختلاف دمای این ۲ منطقه به ۱۶ درجه رسید.

یکی از ویژگی استان‌های دارای عرصه‌های  بیابانی از جمله  یزد که در فلات مرکزی ایران قرار دارد، تفاوت زیاد درجه حرارت شب و روز آن، بارش کم و میزان تبخیر بالاست.

شهر بافق در حاشیه عرصه های بیانانی یزد و روستای گاریزات هم در دامنه ارتفاعات شیرگوه واقع است، مرتفع ترین قله آن  ۴۰۷۵ متر از سطح دریای آزاد قرار دارد.  

سیدعباس میرحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فعالیت موج جوی که از مناطق شمالی به سمت استان کشیده شده است  امروز (یکشنبه) و امشب  گاهی وزش باد نسبتاً شدید با احتمال گرد و خاک و بارش باران و بعضاً رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و کاهش دما و در ساعات اولیه صبح مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: با عبور این سامانه از فردا ( دوشنبه ) تا چهارشنبه هفته جاری آسمان استان عمدتاً کمی تا نیمه ابری است و سامانه دیگری از پنجشنبه  استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

این کارشناس هواشناسی، دمای امروز شهر یزد را ۶ تا ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان ذکر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha