ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی کردستان ۲ برابر شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی این استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۴۹ درصد بود که اکنون به ۹۳ درصد (بیش از ۲ برابر) رسیده است.

احمد فعله‌گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پایان سال ۹۲، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان ۶۴۹ مورد بود که اکنون به یک هزار و ۳۳۸ روستا افزایش یافته است.

وی با اشاره با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد،  افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۲۴ کوخ (استقرار چند خانواده در محل اراضی کشاورزی و باغی) در بانه نیز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به افزایش طول شبکه‌گذاری گاز استان از ۶ هزار و ۹۳۹ کیلومتر در سال ۹۲ به ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: تعداد انشعابات نیز از ۲۱۱ هزار و ۲۲۰ فقره در ابتدای فعالیت یازدهم به ۵۴۷ هزار و ۹۵۷ مشترک رسیده است.

فعله‌گری به ارتقای رتبه کردستان در بحث گازرسانی در طول خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: این استان در ابتدای فعالیت این دولت از لحاظ شاخص گازرسانی به مناطق روستایی در رتبه ۲۰ کشور بود اما اکنون در رده هفتم قرار دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون به ۲۲۵ روستای نقاط مرزی کردستان گازرسانی شده در حالیکه ساکنان روستاهای مرزی همجوار آنها در اقلیم کردستان عراق از این زیرساخت بی‌بهره هستند.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha